logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۸۰۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

وجود ۸۰ رشته صنایع دستی پویا در زنجان/۴۵ رشته صنایع دستی؛ درآمد پایدار برای فعالان ایجاد کرده است

وجود-۸۰-رشته-صنایع-دستی-پویا-در-زنجان-۴۵-رشته-صنایع-دستی؛-درآمد-پایدار-برای-فعالان-ایجاد-کرده-است
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: هم‌اکنون ۸۰ رشته صنایع دستی پویا در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۴۵ رشته درآمد اقتصادی ثابت برای فعالان ایجاد می کند و منبع درآمد خانوارهای زنجانی است.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان دارد. با این حال بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده حوزه صنایع‌دستی در بخش توسعه روستایی و عشایری بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون هزاران نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع‌دستی ارتزاق می‌کنند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور، کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه صنایع دستی در روستاها هم رونق خوبی دارند و از مجموع کارگاه‌های صنایع دستی دارای شناسنامه هزارو ۵۰۰ مورد در ۴۰ روستای استان فعال است، گفت: هم اکنون ۸۰ رشته صنایع دستی پویا در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۴۵ رشته درآمد اقتصادی ثابت برای فعالان ایجاد می کند و منبع درآمد خانوارهای زنجانی است.

وی عنوان کرد: مس، چاقو، ملیله، نساجی سنتی، صنایع چوبی، سفالگری، نمد مالی، قلم زنی، ملیله دوزی و پته دوزی ازجمله صنایع دستی زنجان است که در روزستاها فعال است.

باقری با اشاره به فعالیت ۵۰۰ فروشگاه صنایع دستی در زنجان، و ایجاد زمینه اشتغال ۱۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی در زنجان عنوان کرد: ۵۰ اثر صنایع دستی زنجان برای دریافت نشان ملی معرفی شده‌اند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر