logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۷۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

جذب اعتبار ارتقای مسیر ارمغانخانه به راه اصلی دو سال زمان خواهد برد

جذب-اعتبار-ارتقای-مسیر-ارمغانخانه-به-راه-اصلی-دو-سال-زمان-خواهد-برد
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه جذب اعتبار ارتقای مسیر ارمغانخانه به راه اصلی دو سال زمان خواهد برد گفت: اگر بخواهیم تا ارمغانخانه این راه را چهار بانده کنیم اعتباری قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت.

مسعود بیات منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه متولی ساخت راه‌های اصلی و چهار بانده با راه‌وشهرسازی است، اظهار داشت: متولی ساخت راه‌های فرعی و روستایی با راهداری و استان است بنابراین باید اعتبار توسط استان تامین شود.

وی افزود: محور قره‌پشتلو به لحاظ فنی راه فرعی درجه ۲ است، اگر قرار بر بهسازی شود و به فرعی درجه یک تبدیل شود باید اعتبار توسط استان تامین شود و راهداری بهسازی را انجام دهد اما اگر مصوبه‌ای وجود داشته باشد که این راه؛ به راه اصلی تبدیل شود متولی راه و شهرسازی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۵ سال است که پیگیریم تا این راه فرعی به راه اصلی تبدیل شود، گفت: مطالعات دارای فرایندی است که به آن امکان سنجی گفته می‌شود، باید مشخص شود ترافیک راه چه میزان است؟ آیا سطح سرویس اشباع شده است که بخواهیم محور را ارتقا دهیم؟ پیش‌بینی رشد ترافیک وجود دارد و بر مبنای آن مشخص می‌شود که آیا ترافیک محور به اشباع خواهد رسید اگر به حد اشباع برسد باید در عرض ده سال راه عریض شده باشد.

وی عنوان کرد: جاده قره پشتلو با ترافیک موجود و رشد ترافیک که تجربه می‌کند تا ۲۰ سال دیگر نیز مجوز راه اصلی را نخواهد گرفت. چراکه ترافیک در حدود ۱۵۰۰ است و حتی بعد از ارمغانخانه کمتر از ۶۰۰ است با این شرایط ترافیک جاده قره‌پشتلو در حد ترافیک یک جاده روستایی درجه یک می باشد.

بیات منش تصریح کرد: حداقل پنج بار که مسئولان و مقامات کشوری به استان زنجان سفر کرده‌اند، کلیه مراحل طی شده اما به مرحله ای رسیدیم که امکان ارتقا این محور نبوده است و مطالعات پاسخ مثبتی به موضوع نداشته است بنابراین کم کاری از طرف راه و شهرسازی وجود ندارد، با این شرایط در سفر اخیر رئیس جمهور مجدد بحث ارتقا محور دستور داده شده و در مراحل نهایی قرار داریم تا بتوانیم مجوز ماده ۲۳ را که این راه به راه اصلی ارتقا یابد را بگیریم.

این مسئول عنوان کرد: ارتقای مسیر ارمغانخانه به راه اصلی دو سال زمان خواهد برد و اگر بخواهیم تا ارمغانخانه این راه را چهار بانده کنیم اعتباری قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت که این رقم تا در ردیف بودجه قرار گرفته و تامین شود چند سال زمان‌بر خواهد برد. با این وجود با ارتقای این مسیر به راه اصلی عرض این جاده که ۶ متر است به ۱۱ متر خواهد رسید./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر