logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۷۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان؛

ثبت نام ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان پایه اول در مدارس استان زنجان

ثبت-نام-۱۰۰-درصدی-دانش‌آموزان-پایه-اول-در-مدارس-استان-زنجان
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول در سطح استان زنجان در مدارس ثبت نام کرده‌اند گفت: در سال جاری در سطح استان ۲۱ هزارو ۸۰۰ نفر دانش آموز پایه اول در قالب یک هزارو ۹۴ مدرسه راهی مدارس می‌شوند.

به گزارش موج رسا; مراسم شکوفه‌ها به مناسبت بازگشایی مدارس امروز در مدرسه ابتدایی شهید چمران زنجان برگزار شد.

علی اسماعیلی در این مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس، اظهار داشت: در سال جاری در سطح استان ۲۱ هزارو ۸۰۰ نفر دانش آموز پایه اول در قالب یک هزارو ۹۴ مدرسه راهی مدارس می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول، ثبت نام خود را انجام داده‌اند، گفت: بر اساس پیش بینی منابع رسمی تمام دانش‌آموزان پایه اول ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به اعلام نتایج کنکور حداقل ۱۵۰ نفر رتبه زیر یک هزار را کسب کرده بودند، افزود: امیدواریم در طول سال‌های پیش رو پیشرفت چشمگیر دیگری به این لحاظ در استان انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با این که ویروس کرونا در طول دو سال اخیر مانع بازگشایی مدارس به صورت حضوری بود اما به لطف خدا این ویروس در حال ریشه‌کنی است اما در کنار این امر ما تمام تمهیدات بهداشتی را مد نظر قرار داریم تا مشکلی ایجاد نشود با این حال تمام کلاس‌ها امسال حضوری خواهد بود.

مهدی نامجو، مدیر کل نظارت، سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی کشور نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس در سطح استان سه ماه تلاش شده است، با این وجود والدین باید بیش از ۱۰ سال در روند آموزش فرزندان خود نقش مفید و موثر داشته باشند.

وی افزود: پیوند اولیا با دانش‌آموزان در نقش آفرینی انان نقش بسزایی خواهد داشت، دانش‌آموزان باید احساس کنند که مدرسه قسمتی از زندگی انان محسوب می‌شود. بنابراین هر چه فاصله والدین از مدرسه بیشتر شود مدارس برای دانش‌آموزان بیگانه خواهد بود.

مدیر کل نظارت، سنجش و ارزشیابی نهضت سواد آموزی کشور گفت: ارتباط والدین با دانش‌آموزان سبب راحتی و آرامش آنان در فضای آموزشی خواهد بود، بنابراین نباید ارتباط با مدارس قطع شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر