logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۹۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

اگر به مسئله جوانی جمعیت حساس نباشیم؛ خیانت کرده‌ایم

اگر-به-مسئله-جوانی-جمعیت-حساس-نباشیم؛-خیانت-کرده‌ایم
استاندار زنجان گفت: باید به آمار‌ها و هشدار‌هایی که جامعه شناسان در خصوص جمعیت می‌دهند حساس بود بنابراین اگر هرجایی که هستیم به مسئله جوانی جمعیت حساس نباشیم، خیانت کرده‌ایم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در دومین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: ما هر کاری انجام می‌دهیم باید به صورت هسته‌ای انجام شود و پروژه‌ها نیز بر مبنای کار هسته‌ای بنا شود.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی مهمترین مسئله ازدواج جوانان است که این امر مهم باید در جامعه تسهیل شود و اتفاق بیفتد زیرا باعث آرامش روانی خود فرد و جامعه خواهد شد و جمعیت جوان نیز باعث نشاط جامعه خواهد شد و باید نسبت به این مسئله حساس باشیم.

استاندار زنجان بیان کرد: در حوزه قدرت و اقتدار ملی هسته اصلی جوانان و مسئله جوانی جمعیت است و هر جامعه‌ای که دارای قدرت اقتصادی باشد اما جامعه جوان نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: درست است که این مشکلات وجود دارد اما مسئله جوانی جمعیت منحصر به زمان حال نیست و به آینده و اقتدار نظام مرتبط است و اقتصاد روی قدرت جوانان پایه گذاری می‌شود و دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مسئله و عواقب آن حساس باشند.

افشارچی عنوان کرد: در همه جای دنیا به مسئله جوانی جمعیت توجه ویژه‌ای شده است و برنامه‌ها و تشویق‌های بسیاری در این زمینه اعمال می‌شود، از جمله اعطای کمک هزینه، مرخصی به مادران و حتی پدران خانواده‌های دارای فرزندان بیشتر ، و همچنین کشورهای غربی در مهاجر پذیری تلاش می‌کنند جوانان و خانواده‌های که دارای فرزندان بیشتری هستند در اولویت پذیرش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از اقتدارهای کشور جوانی جمعیت است گفت: خیانت است اگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مسئله بی تفاوت باشند و باید هر سازمانی بر مبنای قوانین درون سازمانی، به برنامه‌های ابلاغ شده در این خصوص عمل کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما موظف هستیم امید را در جامعه و در دل خانواده‌ها زنده نگه داریم گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاده، نظام در حال کمر راست کردن است و فشارها نیز به همین دلیل است و هر موقع نظام تلاش کرده مقتدر شود فشارها زیاد شده است.

وی بیان کرد: کشوری که قدرت سخت دارد اگر جمعیت جوان نداشته باشد به همان اندازه قدرت نرم و اقتدارکشور ضعیف خواهد بود.

افشارچی در این جلسه به دبیر ستاد حمایت از خانواده ابلاغ کرد: گزارشات دستگاه‌های اجرایی باید جز به جز بررسی شود زیرا گزارشات کلی در این خصوص عملا به کار نمی‌آید و مهم این است قوانین ابلاغی به بهترین شکل اجرا شود.

وی تصریح کرد: اگر لایه میانی دولت که مدیران هستند باور داشته باشند مشکلات به راحتی قابل حل خواهد بود و فقط صرف حرف زدن بدون عمل، هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه نخواهد افتاد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر