logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۷۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون مطرح کرد؛

افزایش ۲۵۰ درصدی تولید زیتون در کشور/ واردات روغن زیتون به کشور محدود شد

افزایش-۲۵۰-درصدی-تولید-زیتون-در-کشور-واردات-روغن-زیتون-به-کشور-محدود-شد
رئیس شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی که در کشور حاکم بود رکورد تولید زیتون در سطح کشور شکسته شد گفت: میزان تولید زیتون امسال در سطح کشور ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در سال زراعی جاری با توجه به شرایط آب‌و هوایی که در کشور حاکم بود رکورد تولید زیتون در سطح کشور شکسته شد به طوری که میزان تولید زیتون امسال در سطح کشور ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای ممنوعیت واردات روغن زیتون به کشور نیازمند همراهی دولت هستیم افزود: ممنوعیت هنوز اعمال نشده اما در واردات محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه در حال حاضر بحث صادرات زیتون به روسیه پر رنگ‌ شده است، گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ها در حال تبادل است.

وی با اشاره به اینکه بازار‌های زیتون نیازمند ساماندهی هستند، عنوان کرد: مجتمع شهر زیتون بزرگترین بازار سرپوشیده خاورمیانه است که ساماندهی شده اما در بحث تامین تاسیسات نیازمند همراهی مسئولان و حمایت‌های مالی دولت است.

عباسی همچنین در خصوص قیمت ‌گذاری بر روی محصول زیتون گفت: دولت بر روی محصول زیتون قیمت گذاری خاصی انجام نمی‌دهد اما در بازار زیتون با قیمت ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر