logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۷۹۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران؛

رشد ۱۵ درصدی اهدا خون در کشور/ تمامی مراکز انتقال خون کشور آماده خون گیری از اهدا کنندگان در روز اربعین است

رشد-۱۵-درصدی-اهدا-خون-در-کشور-تمامی-مراکز-انتقال-خون-کشور-آماده-خون-گیری-از-اهدا-کنندگان-در-روز-اربعین-است
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه اهدای خون استان های کشور نسبت به سال گذشته بطور میانگین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: تمامی مراکز انتقال خون کشور نیز با توجه در پیش بودن اربعین آماده خون گیری از اهدا کنندگان است.

به گزارش موج رسا; مصطفی جمالی شامگاه روز گذشته در بازدید از سازمان انتقال خون استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با فراخوان به شرکت ها  بخشی از تجهیزات مورد نیاز انتقال خون کشور تامین شود، به نظر می رسد برای برخی تجهیزات نیاز به واردات داریم، چرا که فرسودگی تجهیزات آزار دهنده شده و از طرف با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی در ۱۰ سال گذشته نیاز به فرآورده های خونی نیز به مراتب افزایش یافته است.

وی افزود: هر چند نیاز به فرآورده های خون افزایش یافته، متاسفانه انتقال خون هم به لحاظ تعداد پرسنل و بودجه رشدی نداشته که در این خصوص دچار مشکل جدی هستیم  و در تلاشیم  با همکاری مسولان برنامه و بو دجه این مسائل مورد  توجه ویژه ای  قرار گیرد. جمالی به وضعیت مطلوب انتقال خون در سطح کشور  اشاره کرد و گفت: باید گفت در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایر خونی  نداشتیم، البته این مهم به لطف مشارکت و همراهی اهداء کنندگان خون به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه اهداء کنندگان خون سرداران سلامت هستند چرا که در صورت نبود آنان، اعمال جراحی  انجام  نمی گیرد و به نوعی بیمارستان ها به تعطیلی کشانده می شود، اذعان کرد: اهداء کنندگان خون نقش بسیار حیاتی در نظام سلامت بر عهده دارند و بدون هیچ ادعایی با عشق نسبت به کارنوع دوستدانه اهداء مبادرت می کنند.

وی با بیان اینکه اهدای خون استان های کشور نسبت به سال گذشته بطور میانگین ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: تمامی مراکز انتقال خون کشور نیز با توجه در پیش بودن اربعین آماده خون گیری از اهدا کنندگان بوده و در این ارتباط تیم های سیار هم در برخی نقاط مختلف کشور مستقر شده اند تا به مراجعه کنندگان خدمت رسانی کنند.

جمالی از اهداء کنندگان خواست نذر خون را به روزهایی خاص موکول نکنند، بلکه در طول سال مورد توجه باشد که در این خصوص استان زنجان  هم در برقراری نظم  پیشگام و بی نظیر بوده است.

وی گفت: میزان اهدای خون بانوان ایرانی زیر ۵ درصد است که این رقم در کشورهای توسعه یافته به ۵۰ درصد می رسد، تلاش های زیادی برای تشویق بانوان به این امر انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر اینکه شاید یکی از دلایل این بی رغیتی بانون  شایع بودن کم خونی  و از طرفی پایین بودن فشار خون است، افزود: اگر  در محل نزدیکی مردم اهدای خون برقرار شود  بانوان نیز مشارکت بیشتری می کنند، در یکی از محلات تهران این کار انجام  گرفت بطوری که  میزان اهدای خون بانوان به ۲۵ درصد رسید./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر