logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۷۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان؛

سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تصفیه پساب فاضلاب شهری زنجان/ وجود ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب پساب آماده برای استفاده در صنعت زنجان

سرمایه‌گذاری-یک-هزار-میلیارد-تومانی-بخش-خصوصی-در-تصفیه-پساب-فاضلاب-شهری-زنجان-وجود-۱۵-تا-۲۰-میلیون-مترمکعب-پساب-آماده-برای-استفاده-در-صنعت-زنجان-
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری در تصفیه فاضلاب که توسط بخش خصوصی در زنجان انجام شده قریب به یک هزار میلیارد تومان است گفت: در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب پساب آماده استفاده برای بحث صنعت وجود دارد.

به گزارش موج رسا; علی‌رضا جز قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چندین سال است که استان زنجان با خشکسالی مواجه است و امسال نیز ۳۰ درصد کاهش بارندگی را شاهد بود، بنابراین زنجان جزو استان‌هایی است که بیشترین میزان کاهش بارندگی در آن رخ داده است.

وی با بیان اینکه اولویت شرکت آب و فاضلاب تامین، آب پایدار برای تمام مردم است، افزود: بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت مطمئن‌ترین راه برای تامین آب است، با این حال بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی در شهر‌ها تبدیل به فاضلاب می‌شود و ۹۹ درصد این آب قابلیت تصفیه دارد.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در شهر زنجان، ابهر، دندی، ماهنشان و زرین‌رود تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار دارد، گفت: در شهر‌های خرمدره و ارمغانخانه پروژه نیمه تمام بوده و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی اذعان کرد: در بخش فاضلاب روستایی، روستای نصیر آباد در شهرستان خرمدره در مدار بهره‌برداری قرار دارد و در روستای تهم و پری نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال به مرحله نهایی برسد‌.

جزقاسمی با بیان اینکه در شهر زنجان با سیاست‌های موجود، استفاده از پساب در صنعت جزو مهمترین پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب در استان بود، عنوان کرد: این موضوع همچنین در سفر رئیس جمهور نیز تاکید و جزو مصوبات سفر بود. در سفر بعدی وزیر نیرو نیز تاکید شد تا برای این پروژه نیز اهتمام ویژه شود.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد شهر زنجان از شبکه فاضلاب بهره‌مند است، در سال جاری نیز ۳۵ کیلومتر پروژه تعریف شده و قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و در نقاط مختلف شهر شبکه فاضلاب در حال اجرا است.

جزقاسمی همچنین با بیان اینکه مدول اول تصفیه خانه زنجان ۱۲۵ هزار نفر بود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مدول اول به ۲۱۷ هزار نفر جمعیت تحت پوشش ارتقا یافت، عنوان کرد: مدول دوم نیز در دست احداث بوده و بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اميدواريم آبان ماه قبل از شروع سرما و بارش‌ها این مدول را به بهره‌برداری برسانیم تا ظرفیت اسمی ۴۱۰ هزار نفره تصفیه خانه زنجان محقق شود و کل شهر زنجان را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری در تصفیه فاضلاب که توسط بخش خصوصی در زنجان انجام شده قریب به یک هزار میلیارد تومان است که در حال اجرا است، بیان کرد: نگرانی از بابت تصفیه فاضلاب نیست، با این حال ظرفیت تصفیه خانه ۷۵ هزار متر مکعب است ولی با تغییرات اجرا شده تا ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز قابل تصفیه دارد. با این وجود در حال حاضر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب پساب آماده استفاده برای بحث صنعت وجود دارد و به راحتی میتوانیم تمام صنایع زنجان و اطراف زنجان را پوشش دهیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر