logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۷۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهنشان:

اصلاح شبکه‌های آبرسانی ماهنشان نیازمند بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار است/ فرسوده بودن 40 کیلومتر از شبکه توزیع آب روستاهای ماهنشان

اصلاح-شبکه‌های-آبرسانی-ماهنشان-نیازمند-بیش-از-6-میلیارد-ریال-اعتبار-است-فرسوده-بودن-40-کیلومتر-از-شبکه-توزیع-آب-روستاهای-ماهنشان

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهنشان گفت: شبکه توزیع و خط انتقال 36روستای شهرستان ماهنشان به وسعت40کیلومتر فرسوده بوده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.ل

محمدرضا لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه با اصلاح و بازسازی تاسیسات آبرسانی میزان هدررفت آب به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد، اظهار کرد: به دلیل فرسودگی و قدمت بالای برخی از تاسیسات و شکستگی های مکرر لوله‌های آبرسانی ، منجر به هدر رفت آب و کمبود آب شرب در سطح روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: رقمی بالغ بر 6میلیارد و 600 میلیون ریال برای اصلاح و تعویض شبکه توزیع و خط انتقال آبرسانی روستاهای شهرستان ماهنشان مورد نیاز است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک کیلومتر از شبکه توزیع روستای ایلی بلاغ بازسازی شده است ، بیان کرد: اصلاح شبکه توزیع در بخش های توسعه یافته و بافت قدیمی روستا منجر به حل مشکل کم آبی که بیشتر ناشی از شکستگی‌های مکرر به دلیل فرسودگی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه مدیریت مصرف آب شرب‌، مصرف بهینه‌، اخطار به مشترکین پرمصرف‌، شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز و و غیره در روستای ایلی بلاغ از راه کارهای حل بحران کم آبی این روستا بود.

مدیر امور آبفار ماهنشان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های انجام شده و مساعدت اهالی در حال حاضر در روستاهایی که ذکر شد مشکل کمبود آب وجود ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر