logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۷۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان؛

رکورد تولید زیتون در استان زنجان شکسته می‌شود/ ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی استان زنجان اختصاص می‌یابد

رکورد-تولید-زیتون-در-استان-زنجان-شکسته-می‌شود-۱۱۸-میلیارد-تومان-اعتبار-به-بخش-کشاورزی-استان-زنجان-اختصاص-می‌یابد
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در استان رکورد تولید زیتون در ۴۰ سال اخیر شکسته خواهد شد گفت: طبق براورد اولیه بیش از ۱۲۰ هزار تن تولید خواهیم داشت و ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم.

به گزارش موج رسا; مهدی قهرمانی امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: علی‌رغم اینکه بعد از طرح مردمی سازی یارانه‌ها افزایش ۴ تا ۶ برابری قیمت‌ها را شاهد بودیم اما در تامین نقدینگی در بخش کشاورزی با مشکل مواجه شدیم. بانک کشاورزی به دلیل اینکه در طرح مردمی سازی حضور دارد و طرح گندم شرکت کرده است ما ناچار به استفاده از شبکه بانکی دیگری هستیم.

وی با بیان اینکه برابر با قانون باید ۱۵ درصد منابع به بخش کشاورزی اختصاص یابد، گفت: در طرح تبصره ۱۸ از ۱۹ شهریور در سطح کشور کلیه اعتبارات شناور اعلام شده با هماهنگی که با بانک برگزار شد ۱۱۸ میلیارد مصوب شد تا به استان اختصاص یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از تهران نیز قول گرفته‌ایم تا از محل اعتبارات شناور بانک کشاورزی ۱۱۸ میلیارد تومان به استان اختصاص یابد. با این حال مصوبه کارشناسی نیز اخذ شده اما درخواست داریم تا بتوانیم از طریق سامانه این موضوع را قبل از ارائه به کارگروه اقتصادی و شورای برنامه‌ریزی معرفی کنیم.

وی گفت: این ۱۱۸ میلیارد تومان افزون بر ۲۶۰ میلیاردی است که به استان داده شده است اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این اعتبار در قالب سرمایه در گردش برای شرکت‌های وزنی به کار رود.

قهرمانی با اشاره به اینکه ماه قبل نیز برای صندوق کارآفرینی امید اعتباری دریافت کردیم، تصریح کرد: کل اعتبار ۲۴ میلیارد تومان بود اما توانستیم ۱۵.۵ میلیارد تومان از سهم استان‌های دیگر برای استان مصوب شد و این امر در مرحله جذب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال در استان رکورد تولید زیتون در ۴۰ سال اخیر شکسته خواهد شد گفت: طبق براورد اولیه بیش از ۱۲۰ هزار تن تولید خواهیم داشت و ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم که در این راستا با هماهنگی وزارت خانه این میزان در قالب شناور ارائه خواهد شد.

قهرمانی اذعان کرد: طبق براورد ها واحد‌های درخواست کننده فراوری زیتون در استان می‌توانند تا ۸۷.۵ میلیارد تومان در شرایط حاضر از بانک تسهیلات دریافت کنند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در بدو پرداخت تسهیلات بانک‌ها ترمز قرار داده‌اند و آن هم ارائه صورت‌حساب‌های مالی برای تسهیلات بالای ۵ میلیارد تومان است خواهشمندیم این عدد به روز رسانی شود تا مشکلات کاهش یابد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر