logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۷۹۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس میراث‌فرهنگی فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان زنجان؛

۱۲۰ غرفه در جشنواره آش به رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار می‌گیرد/ آغاز ثبت نام جشنواره آش ایرانی از 29 شهریورماه در زنجان

-۱۲۰-غرفه-در-جشنواره-آش-به-رایگان-در-اختیار-هنرمندان-صنایع-دستی-قرار-می‌گیرد-آغاز-ثبت-نام-جشنواره-آش-ایرانی-از-29-شهریورماه-در-زنجان-
رئیس میراث‌فرهنگی فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان زنجان گفت: ثبت نام جشنواره آش ایرانی از 29 شهریورماه به مدت 3 روز در زنجان آغاز می‌شود.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در مجموع شهرها مانند کالاهایی هستند که هویت و ارزششان به عنوان کالایی در بازاریابی باید طراحی شوند، اظهار داشت: برگزاری فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی همراه با برنامه‌های متنوع و جذاب، ایجاد تسهیلات برای حضور، مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی تأثیر مثبت و معنی داری بر رشد گردشگری و برند سازی مقصد گردشگری می‌گذارد.

وی افزود: زمانی که یک جامعه به یک مقصد گردشگری تبدیل می‌شود، کیفیت زندگی و نظام‌های ارزشی و آداب و سنن شهروندان آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بنابراین با برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی می‌توان با بهره‌گیری از مزیت‌های فرهنگی و برگزاری رویدادها و انواع مراسم ورزشی، فرهنگی و هنری، تصویر ذهنی یک شهر را بهبود بخشید.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه شهر زنجان در طول سال‌های گذشته میزبان جشنواره آش بوده که در جذب گردشگران از اقصی نقاط کشور مثمر بوده است، گفت: با اینکه شیوع کرونا وقفه در اجرای جشنواره آش زنجان ایجاد کرد اما طبق برنامه‌ریزی‌ها امسال نیز این جشنواره در استان برگزار خواهد شد. با این حال هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که پتانسیل‌های گردشگری بیشتر نمود یابد و ماندگاری در شهرستان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فراخوان برای ثبت نام از ۲۹ تا ۳۱ شهریور صادر شده است، عنوان کرد: ابتدا در میان ثبت نام کنندگان در شهرستان زنجان مسابقه‌‌ای در کارخانه کبریت برگزار خواهد شد و برای برگزیدگان به رایگان غرفه اختصاص خواهد یافت. این در حالی است که منتخبین دوره‌های گذشته در استان‌های دیگر نیز انتخاب و به استان معرفی خواهند شد.

باقری با بیان اینکه ۶ غرفه مختص شهرستان زنجان خواهد بود، گفت: همچنین در این جشنواره قریب به ۱۲۰ غرفه رایگان برای فعالیت هنرمندان صنایع دستی از سراسر کشور اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آش اقوام ایرانی ۱۹ تا ۲۲ مهر برگزار خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: در همین راستا به دلیل شرایط آب ‌و هوایی این جشنواره که در گذشته در گاوازنگ برگزار می‌شد، امسال در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد.

رئیس میراث‌فرهنگی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه فنون پخت آش به نوعی میراث ناملموس محسوب می‌شود، گفت: با توجه به حضور غرفه‌های صنایع دستی در این جشنواره تولید و فنون ساخت صنایع دستی نیز جزو میراث ناملموس محسوب می‌شود./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ]
برای گرفتن غرفه صنایع دستی چطور باید اقدام کنیم ؟
فرم ارسال نظر