logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۸۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان مطرح کرد؛

زنجان با کمبود زمین برای ساخت مسکن‌ ملی مواجه است/ دنباله‌روی سیاست‌های گذشته دلالان و املاکی‌های مسکن را فربه‌تر می‌کند

زنجان-با-کمبود-زمین-برای-ساخت-مسکن‌-ملی-مواجه-است-دنباله‌روی-سیاست‌های-گذشته-دلالان-و-املاکی‌های-مسکن-را-فربه‌تر-می‌کند
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود زمین برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی مسکن ملی در شهر زنجان مواجه هستیم، گفت: اگر با همان سیاست‌های سال‌های گذشته پیش برویم، دلالان و املاکی‌ها مسکن فربه‌تر خواهند شد.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات منش امروز در جلسه کارگروه امور زیر‌بنایی استان زنجان، با بیان اینکه در شهر زنجان تا امروز ۱۸ هزار واحد مسکونی جا نمایی شده و در حال ساخت است، اظهار داشت: در سطح شهر زنجان در حدود ۴۸ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد طبق پالایش ها در حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند، در حدود ۲هزارو ۵۰۰ نفر در مهرآرا و کوی زیتون که زمین وجود داشت تخصیص زمین شدند.

وی افزود: در حال حاضر با کمبود زمین برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی مسکن ملی در شهر زنجان مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۶ هزار متقاضی مجردی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند حذف نشده‌اند و برای اولویت‌های بعدی نگه داشته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اراضی خالی شهر زنجان استعداد یابی شده است، اذعان کرد: با توجه به تعریف کمربندی؛ تنها نقطه ای که ما بین کمربندی و شهر باقی مانده در ذیل غربی شهر زنجان و در محدوده اراضی ثمین ۲ به مساحت حدود ۱۳۰ هکتار است که برای این اراضی درخواست الحاق به محدوده شهری انجام شده است تا در ساخت مسکن ملی مورد استفاده قرار بگیرند و از تعداد ۱۰ هزارو ۵۰۰ متقاضی مذکور، برای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این محل ساخت مسکن انجام خواهد شد.

بیات‌منش در پاسخ به اظهارات یکی از مسئولان بازرسی استان مبنی بر این که چرا در طول ۱۰ سال اخیر هیچ زمینی به محدوده شهر زنجان اضافه نشده بود چرا اکسال باید دو محدوده با وسعت‌های ۱۶۰ و ۱۳۰ به شهر اضافه شود، ، گفت: شهر زنجان به لحاظ دو دوتا چهارتا برای جمعیت حدود ۵۴۰ هزار نفر جا دارد، اما الان سوال ما این است زمین‌های بلا استفاده در شهر در مالکیت کیست؟ این موضوع را باید بازرسی ورود یافته و بررسی کند، باید مشخص کند خانه‌های خالی در دست چه کسانی است؟ یک دلال یا یک بنگاه چند قطعه زمین در گلشهر و شهرک‌های اطراف دارد؟

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی بر مبنای قانون حتی ۱۶ هزار نفر افراد مجرد را فعلا نگه داشته و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن ملی را ساماندهی می‌کند، ادامه داد: سیاست‌هایی که در ۸ تا ۱۰ سال دولت قبل بود فقط صرفا این بود که بافت‌های فرسوده آباد شود و اجازه گسترش شهر داده نمی شد، همین نگاه تک وجهی باعث شد زمین و مسکن قیمتشان در زنجان بالاتر رود.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: بیچاره مردمی که خانه ندارند ماهانه ۵ میلیون تومان اجاره ماهانه پرداخت می‌کند، این فرد چه طور می‌تواند برای ساخت مسکن خود زمین تامین کند. بله ما با این سیاست‌های گذشته اگر بخواهیم پیش برویم فقط دلالان زمین را فربه‌تر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهر زنجان تامین زمین و ساخت مسکن با اقدام قانونی و کارشناسی انجام می‌شود، ابراز داشت: در شهر زنجان الحاق به محدوده در سال ۱۳۷۸ با ۸۰ هکتار زمین در گلشهر و پونک و شهرک فرهنگیان انجام شده است. در این ۲۱ سال افزایش جمعیت رخ داده از سویی دیگر طبق دستورات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور باید به سمت تامین مسکن و حتی به سمت ویلا سازی رفت و طبقات را بالا نبرد اما ما با کمبود‌ها مجبور هستیم ساختمان چند طبقه در شهر بسازیم.

مدیر کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه تا پایان قانون طرح جهش تولید مسکن سه سال زمان باقی‌مانده است، خاطر‌نشان کرد: بنابراین در طول این سه سال متقاضیان واجد شرایط از زنجان در این طرح ثبت نام خواهند کرد و نیاز است تا زمین برای ساخت تامین شود./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : زهرا ] [ ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ]
سلام ما ماهه منتظریم تا پیامک افتتاح حساب بیاد برامون،۴ماهه که مرحله تایید نهایی موندیم،پس کی قراره بهمون پیامک بیاد؟؟ شما که کمبود زمین داشتید چرا مارو امیدوار کردید؟؟ چرا تحقیقاتتون کامل نیست؟من چند نفر رو میشناسم که خونه دارن و نهضت ملی ثبت نام کردن و پول هم واریز کردن. چرا حق ما رو میخورید؟؟شما مسئولید نسبت به همه چیز
فرم ارسال نظر