logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۷۸۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

بازدید مجدد دکتر مخبر از مرز مهران در آستانه اربعین حسینی/ تاکید بر مدیریت زمانی زائران برای سفر به عراق

بازدید-مجدد-دکتر-مخبر-از-مرز-مهران-در-آستانه-اربعین-حسینی-تاکید-بر-مدیریت-زمانی-زائران-برای-سفر-به-عراق-
معاون اول رییس جمهور برای دومین بار طی دو هفته اخیر از پایانه مرزی مهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تمهیدات برای خدمت به زائران قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; دکتر محمد مخبر ظهر امروز(پنجشنبه) در جریان سفر به استان ایلام در آستانه اربعین حسینی، ضمن بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائرین در پایانه مرزی مهران، توصیه‌ها و دستورات لازم را به استاندار و مسئولین این پایانه صادر کرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین در فضایی صمیمانه و رودررو با مردم و زائرین به گفتگو پرداخت و از میزان رضایتمندی آنان در خصوص کیفیت و سرعت ارائه خدمات ارائه شده در این پایانه مرزی مطلع شد.
در جریان این بازدید مسئولین پایانه مرزی مهران نیز گزارشی از روند رو به افزایش تردد زائرین و تمهیدات اندیشیده شده برای پاسخگویی به مردم در روزهای منتهی به اربعین و ایام پیک تردد مرزی به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند.
معاون اول رییس جمهور همچنین در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مذاکرات تلفنی روز گذشته خود با نخست وزیر عراق گفت: قرار است تدارکات بهتری برای خدمات رسانی به زائران در طرف عراق انجام شود. اما در هر صورت زوار عزیز باید بدانند که با توجه به حجم زائرین و بدلیل کمبود زیرساخت‌ها در عراق و گرمای هوا، باید آمادگی لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه مردم و زوار باید زمان سفر خود به عراق را مدیریت کنند، افزود: با توجه فتوای مراجع عظام درخصوص زمان زیارت اربعین، بهتر است زمان سفر را به نحوی تنظیم کنند که با مشکلات کمتری مواجه شوند و کسانی که الان در کربلا حضور‌ دارند بهتر است زودتر بازگردند تا با ازدحام روبرو نشوند.
دکتر مخبر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و همه دستگاهها و نهادها آنچه در توان دارند را برای خدمت رسانی بسیج کرده اند، افزود: البته چون تناسبی بین امکانات و زیرساختهای این سوی مرز با آن سوی مرز وجود ندارد، ازدحام و ترافیک می‌تواند آزاردهنده باشد. اگر هوا مناسب بود این مسائل قابل تحمل بود ولی با توجه به گرمای شدید هوا، مردم باید آمادگی داشته باشند.
وی افزود: در مرز شلمچه و چذابه بدلیل کمبود وسیله نقلیه آن سوی مرز ازدحام وجود دارد که البته در این خصوص مذاکراتی انجام شده تا تعداد خودروها و ناوگان حمل و نقل افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر