logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۸۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
وزیر کشور در بازدید از شرکت ایران ترانسفو:

شرکت ایران ترانسفو در شرایط تحریم‌ها توانسته نیاز کشور را تامین کند

شرکت-ایران-ترانسفو-در-شرایط-تحریم‌ها-توانسته-نیاز-کشور-را-تامین-کند-
وزیر کشور با بیان اینکه شرکت ایران ترانسفو در شرایط تحریم‌ها توانسته است به خوبی نیاز کشور را تامین کند گفت: این شرکت ارز آوری خوبی برای کشور داشته است.

به گزارش موج رسا; احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از شرکت ایران‌ترانسفو اظهار داشت: گروه صنعتی ایران ترانسفو با وجود تحریم علاوه بر اینکه توانسته نیاز کامل کشور را رفع کند، صادرات خود را از سال 97 تاکنون چندین برابر افزایش داده است و به نظر بنده این شرکت در راستای جهش تولید که مد نظر مقام معظم رهبری است گام برداشته است.

وی با بیان اینکه اکثر تجهیزات و قطعات ابرترانسفورماتور‌های تولیدی این شرکت در داخل مجموعه و به دست متخصصان داخلی ساخته می‌شود، گفت: این شرکت ارزآوری خوبی برای کشور داشته و ما از این جهت قدردان زحمات مدیران کارخانه هستیم و طبق گزارشاتی که استاندار به بنده ارائه کرد این شرکت در این سال‌ها نفرات زیادی را جذب کرده و در کاهش نرخ بیکاری در استان مؤثر بوده است.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه حیات و زندگی ما امروزه به انرژی وابسته است، عنوان کرد: انرژی هم بدون انتقال معنایی ندارد و این شرکت توانسته در راستای انتقال برق در کشور به جامعه خدمت‌رسانی کند. ما ظرفیت‌های لازم را برای توسعه صنعتی در کشور داریم و این را در عمل ثابت کرده‌ایم و با همت بلند می‌توان اهداف دیگری را ترسیم و دنبال کرد.

وی با ابراز خرسندی از اشتغال 360 نفر از جوانان این استان در این شرکت گفت: این اتفاقات در حالی رقم خورده که داشتن یک شغل آبرومند یکی از دغدغه‌های جوانان است و خوشحالم از اینکه مدیرعامل این گروه صنعتی وعده استخدام نفرات جدیدی را در سال آینده نیز داده است.

شرکت ایران ترانسفو پیشانی صنعت استان زنجان است

در ادامه مراسم محسن افشارچی استاندار زنجان با تقدیر از اقدامات خوب ایران ترانسفو در راستای تولید گفت : پیشانی صنعت استان ، ایران ترانسفو است و البته بنده چند درخواست مهم از این گروه صنعتی دارم . نخست اینکه باید تنوع سبد محصولاتی خود را افزایش دهد و خوشبختانه مدیران این مجموعه وعده‌های خوبی در این زمینه به ما داده‌اند. 

وی افزود: از سوی دیگر تقاضای ما این است که این کارخانه به حوزه شرکت دانش‌بنیان ورود کرده و حتی از چند شرکت دانش‌بنیان نیز حمایت کند. البته این نکته را باید یادآور شوم که ایران ترانسفو کمک خوبی  به صندوق پژوهش و نوآوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده و خوشبختانه موجودی این صندوق به 30 میلیارد تومان رسیده است. 

استاندار زنجان روند توسعه استان را امید بخش و رو به جلو و مثبت ارزیابی و از تداوم برنامه های توسعه ای استان خبر داد. 

باوجود تحریم‌ها اتفاقات خوبی در فعالیت ایران ترانسفو افتاده است

در این مراسم دکتر بهزاد ظهیری مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ، ضمن خیر مقدم به حضور مقامات کشوری و استانی اظهار کرد: اتفاقات خوبی در این کارخانه طی مدت چهار سال گذشته افتاده است آن هم در حالی که کشور عزیزمان ایران، این کارخانه و حتی برخی از کالاهایی که مورد استفاده در فرآیند تولید قرار میگیرند بطور مستقیم تحت " تحریم " هستند. 

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته صادرات این گروه صنعتی 980 درصد و همینطور سود عملیاتی این کارخانه 420 درصد و فروش 400 درصد رشد داشته ، عنوان کرد: حدود  2 هزار نفر در این چند سال نیروی جدید در گروه ایران ترانسفو مشغول به کار شده‌اند و با این حرکت و تحقق رشد اقتصادی مد نظر ، به لطف خدا توانسته‌ایم به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با تأکید بر اینکه در حال حاضر این کارخانه با شرکت‌های بزرگ اروپایی در مناقصه‌های بین‌المللی رقابت می‌کند، عنوان کرد: کشورهایی که گمان می‌کردند با انقلاب اسلامی ،ایران ترانسفو زمین گیر خواهد شد، امروز به لطف خدا با محصولات همان کشور‌ها و شرکت‌ها رقابت می‌کنیم و به این توان و همت و غیرت خودمان ایمان داریم و به هر طریق ممکن، چرخه تولید این کارخانه را سرپا نگه خواهیم داشت. 

وی تأکید کرد: در گروه صنعتی ایران ترانسفو، باور به نشدن نداریم و قطعاً می‌توانیم با همت و عزم جدی همین جوانانی که امروز وارد خانواده ایران ترانسفو شدند بیش از پیش موفق شویم و این راهی است که ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوای نظامی و اقتصادی و دولت محترم ادامه می‌دهیم. 

ظهیری به آمار صادرات این گروه صنعتی در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 97 میزان صادرات ایران ترانسفو 7 میلیون دلار بود و این در حالی است که وعده می‌دهم میزان صادرات در سال جاری به حدود 100 میلیون دلار برسد و رکورد جدیدی را ثبت کنیم.

وی در پایان به درخواست این گروه صنعتی از وزارت صمت برای ایجاد خط تولید خودروی برقی اشاره کرد و گفت: اگر وزارت صمت با درخواست این شرکت موافقت کند سال آینده حداقل یک هزار نفر از جوانان این استان مشغول به کار خواهند شد و اگر هم طرح تولید خودرو اجرایی نشود، با همین روند حدود 400 نفر دیگر در سال آینده در این شرکت به کارگیری خواهند شد.

گفتنی است گروه صنعتی ایران‌ترانسفو به پشتوانه نیم قرن تجربه در صنعت ترانسفورماتورسازی، به عنوان تولیدکننده پیشرو در خاورمیانه همواره به دنبال ارتقاء کیفیت و تولید محصولات متنوع همگام با فناوری روز دنیا بوده و محصولات شرکت بخش وسیعی از ترانسفورماتورهای کوچک توزیع تا ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت، ترانسفورماتورهای ویژه متناسب با نیاز صنعت، تجهیزات ترانسفورماتور و انواع پست‌ها را در بر‌می‌گیرد. 

همینطور این کارخانه حدود 85 درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تأمین می‌کند. 

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر