logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۷۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی طارم استارت خورد/ یک سال بعد طارمی‌ها شاهد بهره‌برداری از تصفیه خانه خواهند بود

احداث-تصفیه-خانه-شهرک-صنعتی-طارم-استارت-خورد-یک-سال-بعد-طارمی‌ها-شاهد-بهره‌برداری-از-تصفیه-خانه-خواهند-بود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در طول روز‌های گذشته تصفیه خانه شهرستان طارم استارت خورد و طبق برنامه‌ریزی‌ها در مدت یک سال و یا حداکثر ۱۵ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از تصفیه خانه خواهیم بود.

محسن عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شهرستان طارم یکی از شهرستان‌هایی است که تولید قسمت اعظمی از زیتون در کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت: بخشی از محصول تولیدی سالانه وارد فاز فراوری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این شهرستان در زمان برداشت زیتون و پس از آن بویی است که از واحد‌های سنتی فراوری زیتون متصاعد می‌شود، افزود: آب این واحد‌ها نباید به همین شکل وارد محیط زیست شود بنابراین ابتدا باید مورد تصفیه قرار گیرد.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه در چندین سال گذشته مسئولان درگیر احداث تصفیه خانه در شهرستان طارم بودند، گفت: این اتفاق تا امسال محقق نشده بود.

وی تصریح کرد: نهایتا در مدت یک سال گذشته توانستیم شبکه‌های اتصال و جمع‌آوری را در طارم انجام دهیم. با این حال در طول روز‌های گذشته تصفیه خانه در شهرستان طارم استارت خورد با این وجود در مدت یک سال و یا حداکثر ۱۵ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از تصفیه خانه خواهیم بود.

عباسی تصریح کرد: واحدهای فرآوری در شهرک صنعتی، باید میزان پساب خود را مدیریت کنند تا به محیط زیست وارد نشده و باعث آسیب‌های جبران ناپذیر نشوند. چراکه نفوذ پساپ سبب آلودگی خاک و ایجاد بوی بد در محیط می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر