logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۷۸۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان:

صادرات موجب افزایش قیمت گوجه فرنگی و کاهو شد/ ضعف جهاد کشاورزی در بازرسی و نظارت بر بازار زنجان

صادرات-موجب-افزایش-قیمت-گوجه-فرنگی-و-کاهو-شد-ضعف-جهاد-کشاورزی-در-بازرسی-و-نظارت-بر-بازار-زنجان
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان با اشاره به دلیل افزایش قیمت میوه و تره‌بار در زنجان، گفت: مطرح شدن نام صادرات موجب گرانی در بازار می‌شود.

سید مرتضی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به دلایل افزایش قیمت برخی از کالاهای کشاورزی در زنجان، اظهار کرد: آن دسته از محصولات کشاورزی که اطلاع رسانی شده که صادر می‌شوند در بازار گران شده است.

وی با بیان اینکه اگر نام صادرات از روی آن کالا برداشته شود قیمت آن کالا کاهش پیدا می‌کند، ابراز کرد: قیمت کاهو ۸ تا ۱۰ هزار تومان بود که با مطرح شدن صادرات این محصول کشاورزی قیمت آن به ۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار زنجان با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار، تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی در میدان تره‌بار تا ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی و پیاز مناسب است، خاطر نشان کرد: اتحادیه میوه و تربار قیمت هر کالا را به فروشگاه‌ها و میوه فروشی‌ها اعلام می‌کند و کنترل قیمت‌ها باید از طریق بازرسی کنترل شود.

هاشمی با اشاره به سود مجاز هر کالا در بازار، تصریح کرد: هر واحد صنفی مجاز است گوجه فرنگی را با ۲۵ درصد، کاهو ۵۰ درصد و سیب‌زمینی ۳۰درصد سود به فروش برساند.

وی با اشاره به ضعف نظارت در بازار میوه و تره بار، خاطر نشان کرد: اگر نظارت‌ها مناسب باشد خرده فروش‌ها نمی‌توانند گران‌فروشی کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان با بیان اینکه الان متولی اصلی نظارت بر بازار میوه و تره بار جهاد کشاورزی است، ادامه داد: زمانی که متولی بازرسی و نظارت بر بازار سازمان صمت بود وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم اما بعد از واگذاری نظارت و بازرسی بر بازار به جهادکشاورزی شاهد وضعیت نامناسبی در حوزه نظارت هستیم.

وی با اشاره به دلیل افزایش قیمت میوه و تره‌بار در زنجان، تاکید کرد: مطرح شدن نام صادرات موجب گرانی در بازار می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر