logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۷۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان ماهنشان؛

۱۷ کیلومتر مسیر جایگزین برای ۹ روستای شهرستان ماهنشان ایجاد می‌شود

۱۷-کیلومتر-مسیر-جایگزین-برای-۹-روستای-شهرستان-ماهنشان-ایجاد-می‌شود
فرماندار شهرستان ماهنشان با بیان اینکه به دلیل احداث سد مراش مسیر ارتباطی ۹ روستا از جمله خضر آباد، کوسج سفلا، کوسج علیا، قوزیجان علیا و قوزیجان سفلا و ۴ روستای تحت تاثیر قرار گرفته است گفت: ۱۷ کیلومتر مسیر جایگزین برای ۹ روستای شهرستان ماهنشان ایجاد می‌شود.

جلیل جزو نقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مجموع طول مسیر زنجان دندی در حوزه استان زنجان ۱۲۳ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر از آن یک قسمت از سمت زنجان و یک قسمت از سمت دندی اجرا و بهره‌برداری شده، اظهار داشت: دو قطعه ۲۸ و ۳۱ کیلومتر نیز در دست پیمانکار قرار دارد و امیدواریم فاز به فاز زیر بار ترافیک ببرود.

وی افزود: امسال ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه اختصاص یافته است و مابقی ۳۹ کیلومتر باقی‌مانده که از سمت زنجان به سمت تکاب یا همان سه راهی ابراهیم آباد به ماهنشان است را پیگیر هستیم تا پیمان‌سپاری کنیم، با این وجود در تلاش هستیم به ویژه از سهم ایمیدرو استفاده و اعتبار مورد نیاز را بگیریم و به پروژه سرعت ببخشیم.

فرماندار ماهنشان در ادامه با اشاره به اینکه سد مراش در دست احداث بوده و دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصدی است، گفت: احداث این سد باعث شده است که پس از آبگیری سد راه‌های سابق تعدادی از روستاها تحت تاثیر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نهایت راه جایگزین برای ۹ روستا از جمله خضر آباد، کوسج سفلا، کوسج علیا، قوزیجان علیا و قوزیجان سفلا و ۴ روستای دیگر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این مسیر ایجاد شده است اما فعلا یک کیلومتر از آن آسفالت شده است، اما راه سابق همچنان آسفالت بوده و قابل استفاده است.

جزونقی با بیان اینکه این مسیر ۱۷ کیلومتری با همکاری آب منطقه‌ای و راهداری در حال اجراست، عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که در سال گذشته انجام شده یک کیلومتر آسفالت شده اما امسال با تامین قیر توسط دو ارگان مذکور، بخش دیگری از مسیر آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل در راه‌هایی روستایی تخریب به واسطه جا به جایی بار معادن با تناژ بالا است خاطر نشان کرد: تاکید بر رعایت تناژ کامیون‌ها و ارتقای راه‌های مواصلاتی از اولویت‌های این شهرستان بوده و در دست اقدام و پیگیری است تا راه‌هایی با کمترین خرابی داشته باشیم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر