logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۷۸۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

20 واحد تولیدی در تملک بانکها به چرخه تولید برگشتند

20-واحد-تولیدی-در-تملک-بانکها-به-چرخه-تولید-برگشتند
صادقی نیارکی با اشاره به اینکه با ورود دستگاه قضایی استان تعداد 20 واحد تولیدی که در تملک بانکها بودند به چرخه تولید برگشتند، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در راستای حمایت از تولید و رفع مشکلات اهتمام جدی دارد چرا که نتایج و خروجی این اقدام کمک به حاکمیت است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; حجت الااسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در اولین جلسه اعضای شورای قضایی استان زنجان با مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که در سالن کنفرانس دادگستری برگزار شد، گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی رسیدگی به مرافعات است که در 5 ماهه سال جاری تعداد بیش از 124 هزار پرونده  به دادگستری استان وارد شد که این تعداد پرونده نسبت به جمعیت قضات در تمامی حوزه های قضایی آمار بالایی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان زنجان در کاهش ورودی پرونده به محاکم بسیار موثر بوده اما کافی نیست، افزود:  همه دستگاهها بایستی در امر پیشگیری که مقوله ای مهم در کاهش ورودی پرونده به محاکم است اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد در دستور کار دستگاه قضاست، تصریح کرد :رسیدگی سریع به پرونده های موضوع فساد آنهم با قاطعیت رویکرد مهم استان است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه با ورود دستگاه قضایی استان تعداد 20 واحد تولیدی که در تملک بانکها بودند به چرخه تولید برگشتند، ادامه داد : ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در راستای حمایت از تولید و رفع مشکلات اهتمام جدی دارد چرا که نتایج و خروجی این اقدام کمک به حاکمیت است.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا با ورود دادگستری استان 60 هکتار از اراضی که در گذشته به  افرادی که ظاهراً  برای سرمایه گذاری داده شده بود باز پس گیری و به 100 سرمایه گذار واقعی با قیمت روز واگذار شد.

رئیس کل دادگستری  استان زنجان با بیان اینکه در برخی قوانین نیازمند اصلاح هستیم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی و اصلاح قوانین که بعضا مشکلاتی را برای مردم و مجریان قانون ایجاد کرده اهتمام داشته باشند.

وی موضوع کمبود فضای فیزیکی در دو حوزه قضایی دادسرای مرکز استان و  شهرستان  سلطانیه را که با مشکلات زیادی در ارائه خدمات قضایی به مردم مواجه هستند را  نیازمند تخصیص اعتبار برشمرد و خواستار مساعدت نماینگان مجلس شد.

در ابتدای این نشست صمیمی مدیران سازمانهای تابعه قوه قضاییه به بیان مشکلات سازمانهای مربوطه پرداخته  وخواستار حمایت مجلس شورای اسلامی به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات شدند.

در ادامه جلسه  دکتر  مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ، مهندس  البرز حسینی نماینده خدابنده ، حجت الاسلام والمسلمین حسن شجاعی نماینده مردم ابهر ، خرمدره و سلطانیه ، دکتر  مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان وطارم و حجت الاسلام و المسلمین مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم ضمن تقدیر از برگزاری اولین   جلسه شورای قضایی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و دیدگاههای خود در موضوعات مختلف خصوصا وعده پیگیری مشکلات قوه قضاییه و درخواستهای رئییس کل دادگستری استان  دادند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ]
باسلام پس چراازشرکت روغن نباتی جهان حرفی نمی زنید.شرکت به اون بزرگی
فرم ارسال نظر