logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۷۸۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا؛

مصرف آرد صنف و صنعت در استان زنجان ۲۰ هزار تن است/ مشکلی در تامین آرد نیست

مصرف-آرد-صنف-و-صنعت-در-استان-زنجان-۲۰-هزار-تن-است-مشکلی-در-تامین-آرد-نیست-
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۰ هزار تن گندم و آرد برای مصرف خبازی در استان مورد نیاز است، گفت: میزان مصرف گندم و آرد برای واحد‌های صنف و صنعت استان نیز در حدود ۲۰ هزار تن است که در تهیه و تامین آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

ولی‌الله زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مصرف آرد در بیسکویت، کیک، ماکارونی و سایر محصولات در بخش صنف و صنعت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این صنوف آرد را به صورت آزاد تهیه می‌کنند و مختار هستند یا از اداره غله و یا اینکه از هر مکان دیگری تهیه نمایند.

وی با بیان اینکه اداره غله فقط گندم برای مصارف آرد یارانه‌ای نوع یک و دو را تامین و تحویل می‌هد، افزود: میزان مصرف گندم در طول یک سال در سطح استان قریب به ۱۵۰ هزار تن است که تا حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در استان شده به عبارتی مازاد بر مصرف یکساله گندم در استان وجود دارد.

مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه برای مازاد بر مصرف گندم از طریق کارگروه آرد و نان کشور برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود، گفت: اگر گندم مازاد قراری برای خروج از استان داشته باشد دستور ابلاغ شده و از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار تن گندم و آرد برای مصرف خبازی در استان است، تصریح کرد: میزان مصرف گندم و آرد برای واحد‌های صنف و صنعت استان در حدود ۲۰ هزار تن است که در تهیه و تامین آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

زمانی تصریح کرد: میزان مصرف سرانه نان خانوارها مشخص بوده و با توجه به آن، طراحی لازم برای تامین گندم مورد نیاز نیز انجام گرفته است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر