logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۷۸۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان؛

لزوم توجه بیشتر به تعاون/ مسئولان اقتصادی باید یک منطق را دنبال و منسجم عمل کنند

لزوم-توجه-بیشتر-به-تعاون-مسئولان-اقتصادی-باید-یک-منطق-را-دنبال-و-منسجم-عمل-کنند-
امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر به بخش تعاون توجه بیشتری شود یقینا نتایج مثمر ثمر بیشتری نیز خواهد داشت، گفت: با اینکه این بخش می‌تواند در جامعه موثر واقع شود اما آن‌طور که باید بر روی آن کار نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)، اظهار داشت: روز پنجم ماه صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه (س) است که ایشان یکی از شهدای قیام حسینی است که نقش مهم و موثری در تبدیل عاشورا به یک قیام تاریخی داشت.

وی با اشاره به اینکه یزید و یزدیدان خوشحال و سرمست از پیروزی بودند، افزود: اما این خوشحالی دوام نداشت چراکه پس از وقوع دو حادثه مهم وی پشیمان شد. یکی از علت‌ها خطبه حضرت زینب (س) و دیگری سخنرانی امام سجاد (ع) بود که جنایات بنی‌امیه را روشن ساخت.

امام جمعه زنجان به ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری و مبارزه با انگلیسی‌ها اشاره کرد و گفت: این شخص یکی از قهرمانان مبارزه با استعمارگران انگلیسی بود و نام وی نیز به عنوان یک مبارز در مقابله با ظلم‌ستیزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس ثبت شده است.

وی در ادامه به روز تعاون در تقویم کشورمان اشاره ‌و یادآور شد: تعاون و همبستگی باید همواره سرلوحه قرار گیرد و مردم و مسئولان نیز باید به آن توجه داشته باشند این در حالی است که نظام اقتصادی کشورمان نیز بر پایه سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی بنا شده است. با این شرایط همین روحیه برای رسیدن به هدف خاص سبب ایجاد تشکل‌های تعاونی شده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر به بخش تعاون توجه بیشتری شود یقینا نتایج مثمر ثمر بیشتری نیز خواهد داشت، گفت: با اینکه این بخش می‌تواند در جامعه موثر واقع شود اما آن‌طور که باید بر روی آن کار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازمندی‌ها در اقتصاد سرمایه است، یادآور شد: اگر بر روی شرکت‌های تعاونی سرمایه‌ گذاری شود و سرمایه‌های کوچک گرد هم جمع شود اثر گذار بر اقتصاد خواهند بود و این در حالی است که تعاون سبب هم‌افزایی و کارهای بزرگی خواهد شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی باید به یک نظر واحد و واضح رسید، عنوان کرد: مدیران و مسئولان اقتصادی باید یک منطق را دنبال و منسجم عمل کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر