logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۷۸۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

پیاده روی اربعین تبلوری از آداب و فرهنگ و تاریخ تشیع است/ مسئولان در گسترش تعاونی‌ها تلاش مضاعف داشته باشند

پیاده-روی-اربعین-تبلوری-از-آداب-و-فرهنگ-و-تاریخ-تشیع-است-مسئولان-در-گسترش-تعاونی‌ها-تلاش-مضاعف-داشته-باشند
امام جمعه ماهنشان با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین که تبلوری از آداب و فرهنگ و تاریخ تشیع است و همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد گفت: از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین کنگره بین‌المللی نیز یاد می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان، با بیان اینکه موفقیت و عدم موفقیت دولت با عیار ولی فقیه سنجیده می‌شود، اظهار داشت: یعنی اگر مطابق با خواسته‌ها و معیارهای رهبری باشد میتوان آن دولت را موفق نامید.

وی با شاره به مراسم پیاده روی اربعین که تبلوری از آداب و فرهنگ و تاریخ تشیع است و همبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد افزود: از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین کنگره بین‌المللی نیز یاد می‌شود. که ابعاد بین‌المللی اربعین عبارت است از وحدت جهان اسلام، قدرت نمائی محور مقاومت و جلوه با شکوه اسلام سیاسی.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به روند رو به جلوی مذاکرات هسته‌ای و با اشاره به مواضع شجاعانه و هوشمندانه و قاطع و صریح رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: شروط اصولی ایران برای توافق عبارتند از تضمین‌های اطمینان آور از راستی آزمایی عینی و عملی نسبت به تحریم ها، رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار، بسته‌شدن موضوع ها و ادعاهای سیاسی است.

وی حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را لازم دانسته و تاکید کرد: هرچه حمایت بیشتر از تیم مذاکره کننده انجام شود همانند این است که فرماندهان جنگ دیپلماتیک در عرصه مذاکرات سربازان و نفرات بیشتری را در اردوگاه خود می‌بینند. و همین حمایت حداکثری عرصه را برای پیروزی های بزرگ و ناامیدی دشمنان ایجاد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استکبار و استعمار انگلیس، گریزی به بیانیه گام دوم انقلاب زد و تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با مستکبرین حفظ نماید.

وی با اشاره به روز سیزدهم شهریور، که مصادف با روز تعاون است، ضمن گرامیداشت این روز گفت: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در موضوعات اجتماعی افزایش چشمگیر داد و بعد از انقلاب مردم در مسابقه خدمت رسانی در کمبود های اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند. با این وجود لازم است مسئولان در گسترش تعاونی‌ها تلاش مضاعف داشته باشند.

امام جمعه ماهنشان همچنین با اشاره به روز هفدهم شهریور که مصادف با قیام ۱۷ شهریور و کشتار بی رحمانه مردم در میدان شهدای در تهران در سال ۱۳۵۷ است، ضمن گرامیداشت این روز گفت: در میان ملت هایی که به پا خاستند و انقلاب کردند کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده باشند.

وی افزود: هفدهم شهریور طبق فرمایش امام راحل یوم الله و روز خداست بنابراین باید این روز را متذکر و یادآوری کرد. چراکه این ایام الله است که مردم را بیدار می‌کند بنابراین این انقلاب با جان‌نثاری های عده کثیری بدست آمده و باید این هدیه حفظ شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر