logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۷۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

قرار گاه مقابله با جرایم در استان زنجان تشکیل می شود/ برخورد جدی دستگاه قفضایی با مرتکبان ترک فعل در حوزه سرقت

قرار-گاه-مقابله-با-جرایم-در-استان-زنجان-تشکیل-می-شود-برخورد-جدی-دستگاه-قفضایی-با-مرتکبان-ترک-فعل-در-حوزه-سرقت
رئیس کل دادگستری زنجان از تشکیل قرار گاه مقابله با جرایم در استان خبر داد و گفت: تشکیل این قرار گاه در استان یک ضرورت است و فعالیت قرار گاه با اقدامات ایجابی و سلبی در مقابله با جرایم بایستی همراه با خروجی موثر باشد.

به گزارش موج رسا; رئیس کل دادگستری استان زنجان در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان با اشاره به ارائه آمار وقوع سرقت در استان علی رغم اقدامات موثر انجام شده از سوی دادستان مرکز استان و پلیس پیشگیری، اظهار کرد: بر اساس آمار های موجود  جرم سرقت در استان و اینکه سرقت در رتبه نخست 10 جرم استان است که این امر نگران کننده است بنابر این در این موضوع نیازمند تغییر رویکرد و اقدامات موثرتر در پیشگیری از وقوع سرقت در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مقابله با سرقت همه دستگاهها در استان تکلیف دارند، افزود: دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از سرقت در استان اقدامات خوبی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم  انجام داده اما برخی دستگاهها در این حوزه کوتاهی کرده و  به وظیفه خود عمل نکردند.

رئیس کل دادگستری زنجان از تشکیل قرار گاه مقابله با جرایم در استان خبر داد و گفت: تشکیل این قرار گاه در استان یک ضرورت است و فعالیت قرار گاه با اقدامات ایجابی  و سلبی در مقابله با جرایم بایستی همراه با خروجی موثر باشد.

این مقام عالی قضایی استان با بیان اینکه  کمیسیونهای متعددی در همه شهرستان ها در حوزه مقابله با سرقت تشکیل می شود اما خروجی این جلسات چندان موثر نیست که امروز شاهد افزایش سرقت در استان هستیم، عنوان کرد: هر مسئولی در حوزه مقابله با سرقت مرتکب ترک فعل شود دستگاه قضایی با قاطعیت برخورد خواهد کرد و با ترک فعل مسئولان نباید مردم دچار خسارت مالی  و ناامنی شوند.

صادقی نیارکی اظهار کرد: در راستای برخورد قاطع با سارقین هیچ ارفاق قانونی نباید به این افراد داده شود بنابر این در برخورد جدی با سارقین در زنجان شعبه ویژه رسیدگی به پرونده سارقین در دادسرا و دادگاه راه اندازی خواهد شد.

وی بر برخورد با فعالیت ضایعات فروشی های  بدون شناسنامه و غیر مجاز تأکید کرد، افزود: نظارت بر این مراکز توسط واحدهای نظارتی و متولی امر از سرقت اموال عمومی در مردم جلو گیری خواهد کرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر