logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۷۸۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان؛

آب سد تالوار آلوده به آرسینیک نیست

آب-سد-تالوار-آلوده-به-آرسینیک-نیست
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: مشکلی به نام آرسنیک در آب سد تالوار وجود ندارد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آب تمام سد‌های استان به لحاظ کیفیت و کمیت مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اظهار داشت: طبق آزمایشات دوره‌ای که انجام می‌شود مشکلی در آب سد‌ها به لحاظ آلودگی به فلزاتی همچون آرسینیک وجود ندارد.

وی با رد آلوده بودن آب سد تالوار به آرسینیک افزود: برای وجود آرسینیک یا فلزات سنگین در آب حد مجاز استاندارد تعریف شده است و آب سد تالوار نیز بعد از اینکه در سال ۹۲ آبگیری شده سالانه در چندین نوبت نمونه‌برداری می‌شود و به لحاظ تمام عناصر مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: در پایش‌های که انجام می‌گیرد پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین مورد آنالیز قرار می‌گیرد. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آبی که قرار است برای شرب وارد مدار شود جدا از پایش شرکت آب منطقه‌ای، اولا توسط شرکت آب و فاضلاب نیز مورد پایش دوره‌ای قرار گرفته و ثانیا تصفیه شده و وارد مدار می‌شود، گفت: طبق دستورالعمل موجود و طبق نرمی که وجود دارد این آب برای شرب آماده می‌شود بنابراین آب سد تالوار نیز به لحاظ کیفیت مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه از آب سد تالوار سه استان ذی‌نفع هستند، تصریح کرد: در استان زنجان نیز حجم مشخصی از آب این سد به شهرستان خدابنده اختصاص یافته است.

افشاری گفت: شهرستان خدابنده نیز همچون سایر نقاط استان همواره با چالش کم‌آبی و خشکسالی مواجه است با این وجود این شهرستان با وجود ۴ شهر و قریب به ۱۴۰ روستا مجوز برداشت آب از سد تالوار را دارد اما هنوز خط انتقال آب این سد به خدابنده تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر