logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۷۸۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛

فاز نخست مجموعه گردشگری ملل در شهرستان ابهر افتتاح شد

فاز-نخست-مجموعه-گردشگری-ملل-در-شهرستان-ابهر-افتتاح-شد-
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: به مناسبت هفته دولت، فاز نخست مجموعه گردشگری ملل در شهرستان ابهر افتتاح شد.

به گزارش موج رسا;  به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فاز نخست ۷۱۹ میلیارد ریال در مجموعه گردشگری ملل در شهرستان ابهر سرمایه‌گذاری شده است که از این میزان ۱۱۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است که موجب ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شده است.

وی افزود: فاز نخست این مجتمع خدماتی رفاهی با زیربنای هزار و ۷۰۰ مترمربع واقع در آزادراه زنجان- قزوین ساخته‌شده است، شامل جایگاه سوخت، سفره‌خانه، نمازخانه، کافی‌شاپ، رستوران، آلاچیق، سکوی نشیمن و فضای سبز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در حال حاضر ۳۳ طرح سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان ابهر در حال احداث است که باید شرایطی را فراهم کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی موجود از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و چرخ‌های صنعت گردشگری را بیش‌ازپیش حرکت دهند.

وی تصریح کرد: گردشگر جایی را برای سفر انتخاب می‌کند که توأمان دارای جاذبه و امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی باشد چراکه تنها وجود جاذبه در یک منطقه نمی‌تواند نیازهای گردشگران را مرتفع سازد و گردشگری می‌تواند بیش از کشاورزی، صنعت و غیره در اقتصاد استان زنجان نقش‌آفرینی کند.

صفوی بیان کرد: شهرستان ابهر به‌عنوان دروازه ورودی شمال غرب ایران شناخته می‌شود و پتانسیل‌های گردشگری موجود در این شهرستان از سرمایه‌های منحصربه‌فرد استان زنجان است که شناسایی، طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی آن جهت توسعه گردشگری دارای اهمیت بالایی است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر