logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
گزارش موج رسا؛

عودت تمامی پول بلیت‌های زنجان به مهران/ صحبت‌های ضدونقیض مدیرعامل شرکت مسافربری سیروسفر زنجان+ صوت

عودت-تمامی-پول-بلیت‌های-زنجان-به-مهران-صحبت‌های-ضدونقیض-مدیرعامل-شرکت-مسافربری-سیروسفر-زنجان+-صوت
به دلیل بسته بودن مرزها واینکه هیچ اتوبوسی به سمت مهران حرکت نمی‌کند مردم می توانند به شرکت‌های مسافربری مراجعه کرده و پول بلیت‌های خریداری‌شده را پس بگیرند.

به گزارش موج رسا; عدم توازن بین عرضه و تقاضا همیشه موجب تورم و افزایش قیمت و بروز فسادهایی در جوامع می‌شود.

در زمان اربعین به دلیل افزایش تقاضا عزاداران برای سفر به کربلا نیاز به اتوبوس‌ها و وسیله نقلیه عمومی می‌شود و این افزایش تقاضا همیشه موجب افزایش قیمت بلیت‌های اتوبوس‌ها می‌شود که البته یک سر خالی بودن اتوبوس‌هایی که در زمان اربعین حسنی به مرزهای می روند نیز مزید بر علت است. اما آنچه مهم است سو استفاده برخی از متولیان امر در این بازه زمانی است.

امسال انجمن صنفی رانندگان قیمت بلیت‌های زنجان به مهران را 600 هزار تومان اعلام کرد و تمامی شرکت های مسافربری بلافاصله بلیت‌های اربعین را با همین قیمت به شهروندان و متقاضیان فروختند.

کاهش شدید قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین

صبح امروز معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اینکه قیمت‌های پیشنهادی انجمن صنفی در خصوص قیمت بلیت‌های زنجان به مهران رد شده است، افزود: قیمت‌های جدیدی از طرف اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اعلام‌شده و لازم‌الاجرا است.

وی با اشاره به قیمت بلیت‌های اتوبوس زنجان- مهران، خاطرنشان کرد: تا ۱۵ شهریورماه قیمت بلیت اتوبوس‌ها به ترتیب، اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۲۶۰vip هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۵ نفره ۲۱۰vip هزار تومان، اتوبوس‌های ۴۴ نفر ۱۸۰ هزار تومان است.

مدقالچی با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های اتوبوس بعد از ۱۵ شهریورماه، خاطرنشان کرد: بعد از ۱۵ شهریور به دلیل اربعین قیمت بلیت‌ها ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

با بسته شدن مرزها و اعلام نرخ مصوب از طرف اداره کل راهداری که بسیار پایین‌تر از نرخ مصوب انجمن صنفی بود، شرکت‌های مسافربری باید یا پول مردم را به آن‌ها پس داده و یا با رزرو بلیت با نرخ جدید مبالغ اضافی دریافت شده را به مردم بازگردانند.

نرخ جدیدی به شرکت‌های مسافربری اعلام‌نشده است

حسین علیمردانی در گفت‌وگو یا خبرنگار موج رسا با اشاره به بسته شدن مرزهای کشور عراق، اظهار کرد: به دلیل بسته بودن مرز مهران هیچ مسافری نمی‌تواند وارد کشور عراق شود و تمامی شهروندان هزینه بلیت‌های پرداخت‌شده را از شرکت‌های مسافربری پس می‌گیرند.

وی با اشاره به قیمت بلیت‌های اعلامی از طرف اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ابراز کرد: با این قیمت‌ها هیچ اتوبوسی مسافر به مهران نخواهد برد.

مدیرعامل شرکت سیروسفر زنجان با بیان اینکه قبلاً قیمت بلیت اتوبوس‌های زنجان مهران در کمیته ۶۰۰ هزار تومان مصوب شده بود، تصریح کرد: تهران اعلام کرده است که قیمت مصوب بالا است و دوباره برای تعیین قیمت بلیت جلسه دیگری برگزارشده است.

وی با بیان اینکه نرخ جدیدی به شرکت‌های مسافربری اعلام‌نشده است، عنوان کرد: به دلیل بسته بودن مرز مهران بلیت‌های زنجان به مهران فروخته نمی‌شود.

علیمردانی بیان کرد: هریک از شهروندان که بلیت زنجان به مهران خریداری کرده است به شرکتی که از آن خرید کرده مراجعه کرده و تمام پول پرداختی خود را بدون هیچ‌گونه کسری دریافت کند.

وی مدعی شد که قیمت بلیت‌های زنجان_مهران نسبت به قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است، افزود: هنوز دستورالعمل جدیدی در خصوص قیمت بلیت اتوبوس‌های زنجان_مهران اعلام‌نشده است.

صحبت‌های ضدونقیض فروشندگان بلیت‌های اتوبوس زنجان_ مهران نشان از آن دارد که درزمانی که تمامی ملت خود را آماده عزاداری امام حسین(ع) در اربعین می‌کنند برخی چشم به جیب مردم دوخته فرصت را غنیمت شمرده تا مردم را سرکیسه کنند.//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر