logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

ارائه تسهیلات کم بهره به شرکت‌های دانش بنیان در استان زنجان/ پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان- قزوین تا پایان امسال به اتمام می‌رسد

ارائه-تسهیلات-کم-بهره-به-شرکت‌های-دانش-بنیان-در-استان-زنجان-پروژه-دوخطه-کردن-راه-آهن-زنجان-قزوین-تا-پایان-امسال-به-اتمام-می‌رسد-
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به وضعیت پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین گفت: دو پروژه از مجموع چهار پروژه واگذاری شده به پیمانکاران به تمام رسیده و تمام تلاش خود را بکار گرفتیم که دو پروژه باقی مانده نیز تا پایان امسال به اتمام برسد.

به گزارش موج رسا; رامین میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان به وضعیت پروژه‌ دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در این پروژه تورم و افزایش قیمت‌ها مانع پیشرفت این پروژه شده و روند اجرای پروژه را کٌند می‌کند.

وی با تاکید براینکه با تصمیم استاندار زنجان قرار شد پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین تا پایان امسال به اتمام برسد تصریح کرد: طول این پروژه از قزوین تا زنجان 173 کیلومتر بوده که این مسیر در قالب 4 پروژه در حال اجرا بوده که دو مورد از پروژه‌ها به پیشرفت فیزیکی 100 درصدی رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان عنوان کرد: دو پروژه باقی مانده در وضعیت پیشرفت 82 درصد و 77 درصد قرار دارد که با این اتفاق تمام تلاش خود را بکار گرفتیم که این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید براینکه این پروژه در دولت قبل خوابیده بود که در سفر نوبخت به استان زنجان حدود 250 میلیارد تومان اعتبار جهت فعال شدن پروژه تخصیص داده شد که بعد از آنها شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها بودیم بیان داشت: وضعیت تورم در روند اجرای این پروژه تاثیرگذار بود.

میرزایی پروژه محور راه کبودر آهنگ، قیدار به سلطانیه، زنجان- بیجار، تکمیل سد مراش و بلوبین و همچنین توجه ویژه به اجرای سامانه نوین آبیاری در بخش کشاورزی را از جمله پروژه‌های مهم در استان عنوان کرد و افزود: تکمیل و اجرای این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات خوب و جدی دولت این بود که بودجه‌ریزی را کنار گذاشت و به سمت برنامه‌ محوری رفت افزود: برهمین اساس دولت به سمت رشد اقتصادی رفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه رشد اقتصادی برای سال 1401 ، 8 درصد ابلاغ شد ادامه داد: براین اساس رشد اقتصادی هر استانی را محاسبه کرده و ابلاغ کردند که قرار شد 4.5 درصد از این 8 درصد از محل سرمایه‌گذاری و 3.5 درصد از محل رشد بهره‌وری باشد.

وی با تاکید براینکه سهم استان زنجان در بخش رشد اقتصادی 8.7 درصد در نظر گرفته شد ادامه داد: این میزان رشد در بخش کشاورزی 7 درصد، در بخش صنعت و معدن 10.9 درصد و در بخش خدمات 0.76 درصد رشد به عنوان تکلیف به استان زنجان محول شد.

میرزایی بیان داشت: در شورای برنامه‌ریزی استان زنجان که با حضور استاندار بود این اعداد تکلیف شده در خصوص میزان رشد اقتصادی استان زنجان، میزان رشد در بخش خدمات را افزایش داده و بخش کشاورزی را کم کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی در استان در دستور برنامه‌ها قرار گرفته است افزود: همچنین در راستای افزایش بهره‌وری به منظور رشد اقتصادی استان احیای واحدهای غیرفعال در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در ادامه همچنین با اشاره به ساماندهی دپو پسماند روی در استان گفت: ساماندهی دپو پسماند در استان جزو برنامه‌های مهم استانی بود که در حال حاضر این اتفاق در زنجان می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به حوزه دانش بنیان به ویژه اقتصاد این شرکت‌ها در استان افزود: اعتباراتی در قالب تسهیلات کم بهره به منظور توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان زنجان در نظر گرفته شده است.

میرزایی در ادامه با اشاره به تعداد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان 125 مصوبه داشتیم که از این تعداد 28 مصوبه تسهیلات حمایتی و سرمایه گذاری بوده و همچنین 19 مصوبه برای مجوزهای خاص و پیگیری‌های ویژه در استان همانند پروژه کمربند شمالی، انتقال زندان بود.

وی با تاکید براینکه 78 مصوبه مربوط به پروژه‌های بزرگ مقیاس است عنوان کرد: رسیدگی به مصوبات تسهیلات اقتصادی را معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌کند و همچنین مجوزهای خاص و پیگیری‌های ویژه را نیز معاونت امور عمرانی استانداری پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان متولی مصوبات پروژه‌های عمرانی سفر ریاست جمهوری به استان را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: در بخش پروژه‌های عمرانی قرار شد 4 هزار و 76 میلیارد تومان اعتبار توسط ارگان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و استان، وزارتخانه‌ها و نهادهای غیردولتی تامین شود که سازمان برنامه‌ریزی استان زنجان در این بخش سهم خود را تامین کرده است.

وی با تاکید براینکه 807 میلیارد تومان مربوط به سهم سازمان برنامه و بودجه کشور بود که بیشترین سهم را داشت که به استان زنجان تخصیص داده شد بیان داشت: اکثر پروژه‌های مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان فعال هستند و به جد وضعیت پیشرفت فیزیکی آنها پیگیری می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه 6 هزار و 664 میلیارد تومان قرار شد از محل سرمایه‌گذاری در سفر رئیس جمهور به استان زنجان کمک شود ادامه داد: علاوه برآن 280 میلیون یورو به صورت قرضی به استان در این سفر کمک شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر