logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۷۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل سازمان حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

زائران اربعین تا اطلاع ثانوی از تردد در بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند

زائران-اربعین-تا-اطلاع-ثانوی-از-تردد-در-بغداد،-کاظمین-و-سامرا-خودداری-کنند
مدیر کل سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت: بنا بر اعلام سفارت ایران در عراق، به دلیل نا‌آرامی‌های اخیر و به دلیل ممنوعیت آمد و شد در شهر‌های بغداد، کاظمین و سامرا به زائرانی که قصد زیارت اربعین را دارند توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی از تردد در شهر‌های مذکور خودداری کنند.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بنا بر اعلام سفارت ایران در عراق، به دلیل نا‌آرامی‌های اخیر و به دلیل ممنوعیت آمد و شد در شهر‌های بغداد، کاظمین و سامرا به زائرانی که قصد زیارت اربعین را دارند توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی از تردد در شهر‌های مذکور خودداری کنند.

وی افزود: بر اساس تاکید ستاد مرکزی اربعین ضرورت دارد زائران ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کنند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت: تاکنون ۹۵ درصد ثبت نامی‌های زائران مرز مهران و ۳.۵ درصد مرز خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱.۵ درصد از زائران نیز مرز هوایی را برای زیارت اربعین انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: فعلا غالب متقاضیان بصورت موقت ثبت نام کرده اند و تا زمانی که ثبت نام کنندگان سفر خود را قطعی نکنند نمیتوان در خصوص ظرفیت‌های دقیق پیش رو تصمیماتی اخذ کرد.

احدی با تاکید بر اینکه بعد از ثبت نام قطعی تنها ۱۸ هزار تومان حق بیمه و خدمات درمانی از زائران دریافت خواهد شد، بیان کرد: پرداخت حق بیمه علاوه بر ایجاد امنیت روانی، پشتیبانی خوبی نیز خواهد داشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر