logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۷۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد؛

استان زنجان به عنوان یک استان صنعتی شناخته شده است/ زنجان رتبه سوم تولید شوینده در کشور را دارد

استان-زنجان-به-عنوان-یک-استان-صنعتی-شناخته-شده-است-زنجان-رتبه-سوم-تولید-شوینده-در-کشور-را-دارد-
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد ارزش افزوده در استان متعلق به حوزه صنعت است، گفت: هم‌اکنون استان زنجان رسما به عنوان یک استان صنعتی شناخته شده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در چند سال گذشته اولویت اشتغال در استان زنجان با کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعتی و تجاری بود اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ۳۷ درصد ارزش افزوده در استان متعلق به حوزه صنعت که اختلاف بسیاری با بخش کشاورزی که زیر ۱۵ درصد را شامل شده و دومین و مهم‌ترین بخش اشتغال در استان را دارد، می‌باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون استان زنجان رسما به عنوان یک استان صنعتی شناخته شده است، افزود: بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت، معدن ۲.۵ درصد حجم سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان زنجان واقع شده این درحالی است که در قیاس با جمعیت؛ استان زنجان ۱.۳ درصد و به لحاظ مساحت نیز ۱.۳ درصد را در کل کشور به خود اختصاص می‌دهد اما سهم ما در صنعت ۲ برابر سرانه کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تعدادی واحد خوب در استان در دست اقدام برای تامین زمین و برخی در دست اجرا قرار داشته و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، گفت: در برخی شاخص‌ها زنجان تاثیر گذار ملی است و نمونه آن تولید پرمنگنات پتاسیم است.

وی با اشاره به اینکه زنجان تنها تولید کننده پر منگنات پتاسیم در خاورمیانه بوده و روزانه بیش از ۳۰ تن تولید دارد، تصریح کرد: استان زنجان توانسته نیاز کشور را به طور کامل تامین کند. با این وجود طرح توسعه نیز اخیرا رخ داده که کشور را از واردات پر منگنات کاملا خود کفا کرده است.

فغفوری با بیان اینکه در حوزه محصولات شوینده در سال‌های گذشته؛ سالانه در حدود ۱۲۰ هزار تن شوینده در استان تولید می‌شد و زنجان در رتبه هشتم تا نهم تولید قرار داشت، اذعان کرد: با پروژه‌هایی که در شهرستان ابهر و زنجان انجام شد میزان تولید شوینده در استان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال رسیده و به لحاظ حجم تولید به رتبه ۳ در کشور ارتقا یافته‌ایم و تاثیر گذار در بازار هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولین واحد تولیدی اسید سولفونیک در زنجان راه‌اندازی شد که تولید مواد اولیه برای مواد شوینده را خواهد داشت، گفت: این واحد در شهرک صنعتی نوآوران آماده افتتاح بوده و نهایتا تا پایان شهریور ماه به افتتاح خواهد رسید. که این واحد در حقیقت یک واحد پتروشیمی در مقیاس کوچک است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر