logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۷۷۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علو‌م‌پزشکی استان زنجان؛

افزایش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی استان همچنان در دستور کار است/ طرح دارویار یک جراحی برای حوزه دارو است

افزایش-تجهیزات-پزشکی-و-بیمارستانی-استان-همچنان-در-دستور-کار-است-طرح-دارویار-یک-جراحی-برای-حوزه-دارو-است
رئیس دانشگاه علو‌م‌پزشکی استان زنجان با اشاره به روند تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی استان گفت: افزایش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی استان همچنان در دستور کار است.

به گزارش موج‌رسا؛ حسن بختیاری امروز در آئین نکوداشت روز پزشک و داروساز، با اشاره به اینکه در راستای افزایش تجهیزات پزشکی و بیمارستانی استان، تلاش‌های بسیاری برای جذب منابع صورت گرفته و پس از این هم با قدرت و قوت ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ارتقاء و کیفی‌سازی آموزش و افزایش رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از دیگر اولویت‌های این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه به همت اساتید علمی و فرهیخته‌ی خود از پتانسیل کافی برای این منظور برخوردار است، افزود: تلاش‌تا این است تا کمبود‌ها نیز مرتفع شده و شرایط بهبود یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه توسعه فضاهای آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تلاش‌هایی آغاز شده گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت خواهد گرفت، به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه پزشکان در عرصه‌های مختلفی اعم از درمانی، آموزشی و مدیریتی، مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند، خاطر نشان کرد: یکی از برترین خدمات این قشر، درمان است و در سایه‌ی تلاش و زحمات پزشکان، کشور ایران، عنوان برتر در ارائه‌ی خدمات سلامت و بهداشت و درمان در خاورمیانه را از آن خود کرده است.

بختیاری با بیان اینکه آموزش پزشکی یکی دیگر از حوزه‌‌های فعالیت پزشکان است، تصریح کرد: ایجاد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی، تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص و ارتقای آموزش پزشکی مرهون تلاش‌های آموزشی پزشکانی است که در کنار کار درمانی به این حوزه‌ی مهم نیز توجه دارند.  

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های پزشکان مربوط به مدیریت حوزه سلامت اعم از بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش است، گفت: پزشکان، عمر خود را وقف خدمت به بیماران و احیاء و نگهداری و حفاظت از سلامت جامعه می‌کنند.

بختیاری اذعان کرد: اخلاق حرفه‌ای از مهم‌ترین موضوعاتی است که در کنار توانمندی در حوزه‌ی پزشکی مورد تاکید و اهمیت است و پزشکان ما در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در بحران کرونا ثابت کردند که در این زمینه هم ممتازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه‌ی خدمات در بحران‌هایی همچون سیل و زلزله از دیگر جلوه‌های اخلاق‌مداری پزشکان است، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات جهادی در مناطق محروم نشان دهنده‌ی اوج اخلاق حرفه‌ای جامعه پزشکی است.

وی در ادامه گفت: نقش داروسازان در نتیجه‌بخشی فعالیت پزشکان و سایر دست‌اندرکاران حوزه‌ی سلامت بسیار مهم است.

بختیاری همچنین با اشاره به طرح دارویار عنوان کرد: این طرح یک جراحی در حوزه دارو است که امیدواریم با اجرای این طرح و پررنگ شدن نقش بیمه‌ها در پرداخت‌ها، مشکلات این حوزه برطرف شود.

در ادامه این برنامه محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: سیاست‌گذاران حوزه سلامت همواره باید حفظ و ارتقاء جایگاه این حوزه و دست‌اندرکاران و متولیان آن را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه علمی دانشمندانی چون شیخ‌الرئیس‌ا‌بوعلی‌سینا و حکیم محمدبن‌زکریای‌رازی، تصریح کرد: سرآمد بودن ایران در حوزه سلامت مرهون وجود چنین اسطوره‌هایی است و ما نیز ادامه‌دهندگان راه آنان در عرصه علم پزشکی هستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان روز داروساز را فرصتی برای یادآوری مجاهدت‌های علمی، فنی و عملیاتی این جامعه فرهیخته دانست و افزود: جامعه داروسازان همچون پزشکان همواره به صورت فداکارانه و مجاهدانه در همه‌ی عرصه‌ها به خصوص بحران کرونا حاضر بوده‌اند و با توانمندی‌های خود دوشادوش سایر حوزه‌ها فعالیت کرده‌اند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر