logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۷۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد؛

حمایت دولت از ۷ هزار شرکت دانش بنیان

حمایت-دولت-از-۷-هزار-شرکت-دانش-بنیان
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به حمایت دولت از 7 هزار شرکت دانش بنیان و بازدید رئیس جمهور از آنها در سراسر کشور، گفت: تأکید دولت تقویت این شرکت‌ها و حمایت از آنهاست، هر چند برخی دنبال سنگ اندازی در حمایت از این کشورها بودند، چون منافع آنها در واردات بود.

به گزارش موج رسا; سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان با بیان اینکه زمانی که دولت مشغول به کار شد، با یک وضعیت اعتراضی گسترده مواجه بود، اظهار کرد: نظر رئیس جمهور این است که دولت باید به دل مشکلات بزند و مشکلات را حل کند.

 وی با بیان اینکه هدف سفرهای استانی رئیس جمهور بررسی مشکلات و کمک به حل آنها و ارائه گزارش به مردم است، ابراز کرد: درست است که رئیس جمهور به لحاظ روحیه اخلاقی که دارد، اعلام نمی‌کند، اما دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حتی حقوق کارمندان دولت هم معوق بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه پس از تحویل گرفتن دولت، کسری بودجه در حال جبران بوده و هر ماه بدهی‌ها پرداخت می‌شود؛ بدون اینکه اعلام کند در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و تعلل و کوتاهی موجب این وضعیت شده است، تصریح کرد: امروز که یک سال از روی کار آمدن دولت گذشته است، نه تنها هزینه‌های جاری به موقع پرداخت می‌شود، بلکه 20 درصد از اعتبارات کشور به مسائل عمرانی اختصاص یافته و صدها مرکز تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل بود، راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: یک مرکز برای احیای واحدهای تولیدی در ریاست جمهوری شکل گرفته است، و روز گذشته معاون اول رئیس جمهور توافقی امضا کرد که بر اساس آن باید یک هزار و 500 واحد تولیدی باید مجددا راه اندازی شود.
حسینی با اشاره به واردات واکسن توسط دولت سیزدهم، ادامه داد: 
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث سلامت و واردات واکس کرونا در اوایل دولت افزود: 150 میلیون دز واکسن از چین وارد شد و روز به روز شرایط بهتر و آرامش در کشور حاکم شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه قطعا اگر رئیس دولت پای کار باشد، کارها به شکل بهتری پیش خواهد رفت، ابراز کرد: ستاد ویژه‌ای در وزارت امور خارجه برای بحث واکسن تشکیل شد، چون اعتقاد رئیس جمهور این بود که وزارت امور خارجه صرفا نباید کار سیاسی انجام دهد.
وی با بیان اینکه با وجود هزینه‌های مضاعفی که در کشور تحمیل می‌شد، دولت هزینه‌های جاری را مدیریت کرد، تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان و یا حقوق بازنشستگان بار مالی زیادی دارد، اما دولت آن را پذیرفت.
حسینی با بیان اینکه قرار نیست که ما همه درآمدها را هزینه کنیم، بلکه دنبال سرمایه‌گذاری هم هستیم، افزود: 48 پروژه پیشران با 17 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال انجام است.
 
وی با اشاره به ایجاد روابط دوستانه با کشور های همسایه، تاکید کرد: این سیاست متوازن همان چیزی بود که ما حاضریم با همه کشورها تعامل کنیم، به جز رژیم صهیونیستی که مورد قبول ما نیست، البته ما دنبال دیپلماسی التماسی هم نیستیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به عضویت کشورمان در سازمان شانگهای خاطر نشان کرد: در بحث فینیکس نیز که کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، برزیل، هند، چین و روسیه که قدرت اقتصادی هستند، عضویت دارند، ایران نیز عضو است.
وی با اشاره به اینکه سیاست همکاری و تعامل با کشورهای همسایه مرتب در حال انجام است، ابراز کرد: محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی تولیدی کشور در بسیاری از این کشورها مشتری دارد و با تعاملات صورت گرفته 220 سند توافق همکاری امضا شده است.
وی با بیان اینکه دشمنان روزگاری می‌خواستند که ما منزوی باشیم، اما امروز می‌بینند که ما با بسیاری از کشورها در ارتباط هستیم، عنوان کرد: بله مذاکره هم می‌کنیم و اگر آنها عقلانیت به خرج دهند به توافق هم برسیم، مطلوب است، اما اینطور هم نیست که ما منافع اقتصادی خودمان را زیر پا بگذاریم و نادیده بگیریم و هر چه آنها گفتند بپذیریم و برای هر دو حالت چه توافق بشود چه نشود، وظایفی را برای هر یک از دستگاه ها در نظر گرفته‌ایم.
حسینی با بیان اینکه مسکن یک نیاز اساسی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته کم کاری شده و مطالبات انباشته شده است و دولت سیزدهم به دنبال جبران این کم کاری است و به دنبال ساخت 4 میلیون مسکن در چهار سال است.
وی با بیان اينکه در بحث کشاورزی هم آسیب جدی داشتیم، افزود: دولت از همان روزهای نخست به دنبال راهکار اساسی بوده است تا آن را حل کند تا کشور با بحران آب مواجه نشود.
معاون رئیس جمهور با اقدامات دولت در بخش صنعت و احیای واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: در بحث صنعتی نیز صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل که مشکلات حقوقی مالی و یا مدیریتی داشتند، احیا شده و برخی از کارخانجاتی که واگذار شده و مشکلات مدیریتی داشته و به اخراج کارگران پرداخته بود، مثل هفت تپه خلع ید شد.
وی با اشاره به حمایت دولت از 7 هزار شرکت دانش بنیان و بازدید رئیس جمهور از آنها در سراسر کشور، عنوان کرد: تأکید دولت تقویت این شرکت‌ها و حمایت از آنهاست، هر چند برخی دنبال سنگ اندازی در حمایت از این کشورها بودند، چون منافع آنها در واردات بود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر