logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۷۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

بانکداری بدون ربا یک ضرورت است

بانکداری-بدون-ربا-یک-ضرورت-است
امام جمعه خرمدره با تأکید بر بانکداری بدون ربا و ورود جدی مجلس به عملیات بانکداری بدون ربا گفت: اگر چه بانکداری بدون ربا یک ضرورت است،‌ در عین حال برخی اقدامات انجام شده نیز قابل کتمان نیست و بخشی از ادعاها یا به دلیل عدم اطلاع از ماهیت برخی قراردادهای بانکی است و یا اینکه هجمه رسانه‌ای است.

به گزارش موج رسا; امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی و با تحلیل هفته دولت و لزوم درون نگری و توجه به استعدادهای داخلی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرموده‌اند وصیت من به ملت‌های كشورهای اسلامی این است كه انتظار نداشته باشید كه از خارج كسی به شما در رسیدن به هدف كه آن اسلام و پیاده‌كردن احكام اسلام است، كمك كند؛ خود باید به این امر حیاتی كه آزادی و استقلال را تحقق می‌بخشد، قیام كنید.

 وی افزود: آن چه در دولت‌ها اصل است، خدمت به مردم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دلبستگی‌ها و سلایق فردی نباید ما را از این اصل اساسی غافل کند.    امام جمعه خرمدره با تأکید بر اقتصاد مقاومتی از طریق افزایش تولید با کیفیت و رقابتی گفت: این امر یکی از اصلی‌ترین مأموریت اقتصادی دولت‌ است.   وی با اشاره به مأموریت‌های دولت در بیان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: تکیه بر ارزش‌های انقلاب و تقویت فرهنگی دینی، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، برنامه‌محوری، و مقابله با جنگ روانی دشمن از مأموریت‌های اساسی دولت‌ها در بیان رهبری است که در صورت تحقق، بسیاری از اهداف دست یافتنی و بسیاری از نواقص حل شدنی خواهد بود.

حجت‌الاسلام زاهدی پور گفت: فساد ستیزی، عدالت ورزی و تحول در قوه مجریه در گرو مأموریت‌های فوق است. همچنانکه تأکید بر اقتصاد مقاومتی از طریق افزایش تولید با کیفیت و رقابتی اصلی‌ترین مأموریت اقتصادی دولت‌هاست.   وی با تحلیل تعیین اولویت توسط امپریالیزم دشمن گفت: دشمن با توجه به اهداف تعریف شده خود، در صدد تعیین اولویت‌های مد نظر خود برای کشورمان است؛ اولویت‌هایی مانند مسئله زن، شادی، سگ و اطلاعات از جمله برنامه‌‌های رسانه‌ای دشمن برای فراموشی اولویت‌های اصلی کشور و ایجاد دو قطبی، شکل دهی سبک زندگی بر اساس برنامه‌ها و اهداف خود است.

امام جمعه خرمدره با تحلیل شرایط حاکم بر مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی به توافق در مذاکرات نیاز دارند و البته تلاش می‌کنند صرفاً ایران را نیازمند این توافق معرفی کرده و از این طریق تیم دیپلماسی را تحت فشار قرار دهند. بنابراین بابد توجه کنیم که اصل اساسی، حفظ منافع و مصالح استراتژیک و بلند کشور اصلی‌ترین وظیفه دولت‌هاست؛ بنا بر این تحلیل‌گران و تیم مذاکره کننده باید بدون توجه به جوسازی‌ها، از انفعال در گفتگوها پرهیز کنند.    وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت گفت: رهبری در بیانیه گام دوم فرموده اند (پس از انقلاب) دشمنی‌ها با همه شدت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزه این ملت و رهبری آسمانی و تایید شده امام عظیم‌الشأن ما، تاب‌آوردن در برابر آن‌همه خصومت و شقاوت و توطئه و خباثت، امکان‌پذیر نمی‌شد.   حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ضمن گرامیداشت روز کارمند تصریح کرد: کارمندان از اصلی‌ترین بازوان تحقق دولت مردمی و انقلابی هستند.

وی همچنین با تأکید بر بانکداری بدون ربا و ورود جدی مجلس به عملیات بانکداری بدون ربا گفت: اگر چه بانکداری بدون ربا یک ضرورت است،‌ در عین حال برخی اقدامات انجام شده نیز قابل کتمان نیست و بخشی از ادعاها یا به دلیل عدم اطلاع از ماهیت برخی قراردادهای بانکی است و یا اینکه هجمه رسانه‌ای است. در عین حال مطالبه جدی مردم این است که بانک‌ها از بنگاه‌داری و اطاله فرایند اعطای تسهیلات خودداری کنند.    حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به اهمیت نماز جمعه و وظایف رسانه ملی و مسئولین در بیان رهبر معظم خاطر نشان کرد: مردم بدانند که نماز جمعه صرفاً یک نماز جماعت در یک مسجد نیست [بلکه] این یک پدیده‌ی بزرگ و مهمّی است در یک شهر است. /ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر