logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۷۷۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

محرومیت زدایی و توسعه عدالت مهم ترین محور برنامه‌های دولت است / ۷ میلیون تن گندم امسال از کشاورزان خریداری شد

محرومیت-زدایی-و-توسعه-عدالت-مهم-ترین-محور-برنامه‌های-دولت-است-۷-میلیون-تن-گندم-امسال-از-کشاورزان-خریداری-شد
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز‌های اساسی مردم در حال تامین است گفت: تا حال حاضر ۷ میلیون تن گندم در سطح کشور از مردم خریداری شده و این نشان دهنده اعتماد مردم به دولت است.

به گزارش موج رسا; محمد حسینی در سومین روز از هفته دولت در استان زنجان حضور یافت و در روستای بناب زنجان در دیدار مردمی و نشست با دهیاران استان ضمن گرامیداشت هفته دولت؛ اظهار داشت: رئیس جمهور دل در گرو مردم و آبادی کشور دارد و در یک سال اخیر همه شاهد بودیم که استان به استان سفر داشته و رکوردی ثبت شد و حتی به برخی از روستاها که هیچ مسئولی سر نزده سفر کرده‌اند تا به مدیران تاکید کنند که کار و تلاش را سر لوحه خود قرار دهند، به سمت محرومیت زدایی که همه انبیا و اولیا داشتند حرکت کنند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان به یاد دارند و تاریخ معاصر و اوایل انقلاب را رصد می‌کنند، افزود: اولین نهادی که امام دستور به تشکیل در ابتدای سال ۵۸ دادند تشکیل جهاد سازندگی برای ارائه خدمات به روستاها جهت آبادانی آن‌ها و فراهم آوری امکانات بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یک فقر و فلاکتی در کشور در گذشته حاکم بود که وصف ناشدنی است، گفت: برخی روستاها در برخی استان‌ها همانند سیستان و بلوچستان در نهایت محرومیت بودند و دولت مرکزی اعتنایی با آن‌ها نمی‌کرد. اما زمانی که امام این صحنه ها را از تلوزیون مشاهده میکرد اشک از دیدگانشان جاری می‌شد و همواره به فکر آبادانی روستا‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ شروع شد و بیشتر افرادی که در جهاد سازندگی بودند در راستای دفاع راهی جبهه و جنگ شدند، گفت: همین امر سبب شد تا آبادانی که مورد هدف در روستاها بود چندان میسر نشود و از سویی دیگر جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی اقدام شد و آن طور که باید جهاد سازندگی مورد توجه قرار نگرفت. اما یکی از اقدامات خوب این دوره این است که شورای عالی جهاد تشکیل شده و رییس جمهور اهتمام ویژه دارند و از همه افراد جامعه درخواست کمک کرده‌اند و صرفا در یک نهاد یا یک ارگان خلاصه نشده است.

حسینی با بیان اینکه یکی از محور‌های برنامه دولت محرومیت‌زدایی و عدالت محوری است، یادآور شد: در استان زنجان نیز این حرکت آغاز شده و حتما در کل کشور باید حرکت سازنده‌ای آغاز شود.

وی ادامه داد: با این حال باید به پروژه‌های عمرانی که مدت‌ها معطل مانده باید رسیدگی شود تا به نتیجه برسد در بحث خوزستان که اولین سفر رییس جمهور بود مردم آب شرب نداشتند با جدیت مسئله پیگیری شد با اینکه پروژه آبرسانی از دهه ۸۰ آغاز شده بود اما کمتر از ۵۰ درصد از پروژه انجام شده بود. باید برای ۵ میلیون نفر آب شرب تامین می‌شد و سال پیش از ۴ شهریور ماه رییس جمهور وارد دل مشکلات شدند و دستور بر اتمام کار دارند و همان ۵۰ درصد باقی مانده در حال حاضر در حال اتمام است و کار بزرگی صورت می‌گیرد. این پروژه‌های بزرگی که سال‌ها شروع و لاک‌پشتی حرکت کرده بود در حال اتمام است‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آب شرب همدان تاکنون از سد اکباتان تامین می‌شد اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی آبی وجود ندارد، ابراز داشت: از از زمان سفر مقام معظم رهبری تاکید بر انتقال آب از سد تالوار بوده تا مشکلات مردم حل شود اما جدیت لازم در کار نبوده و شاید عده‌ای هم نیازی به این کار نمی‌دیدند. اما وزارت نیرو در حال شبانه‌روزی در کار است تا مشکلات مرتفع شود بنابراین بخشی از این مسئله به دلیل کم کاری‌ها و برخی به دلیل مشکلات اقلیمی رخ داده است. و همه جای دنیا با مشکلات رو به رو است تغییرات آب و هوایی در کل جهان تاثیرات خود را داشته است بنابراین باید با همت و تلاش راه‌های جدید را دریابیم.

وی با بیان اینکه در همین سفر‌های استانی مصوبات خوبی برای گره گشایی از مشکلات مردم وجود دارد، گفت: خوشبختانه اعتبارات در حال تخصیص است و در برخی استان‌ها درصد قابل توجهی انجام شده است. اما اولویت با پروژه‌هایی با درصد پیشرفت بالای ۵۰ درصد است که بتوان این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

حسینی با بیان اینکه اقدامات خوبی در عمران و آبادانی روستا‌ها در استان زنجان آغاز شده است، اذعان کرد: نمایندگان دولت از اقدامات انجام شده تشکر کردند، بنابراین همین اقدامات سازنده باید ادامه دار باشد تا پایان دولت بتوانیم مشکلات تلمبار شده را از سر راه برداریم. چراکه گاها یک پروژه چندین هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید به هر طریق شده مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان زنجان گفت: در بحث قیر و آسفالت مسیر‌های روستایی؛ مجلس و دولت در تلاش است تا شرایط بهبود یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز‌های اساسی مردم در حال تامین است ادامه داد: در ابتدای دولت جدید مشکل در تامین کالاها مشکل وجود داشت کالاهایی که باید ذخیره می‌شد کم بود، بعد از جنگ اوکراین نیز بحث امنیت غذایی به عنوان یک مسئله حاد مطرح شد چراکه عمده گندم و روغن در اوکراین و روسیه تامین می‌شد با این حال باید ما خودکفایی در تولید گندم را داشتیم و خوشبختانه تا حال حاضر ۷ میلیون تن گندم در سطح کشور از مردم خریداری شده و این نشان دهنده اعتماد مردم به دولت است هر چند که در پرداخت‌ها تاخیر وجود دارد اما انبار‌های ما پر از کالای اساسی است و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئله آب بحث عمده در تمام کشور است، یادآور شد: در آذربایجان غربی و شرقی که مسئله آب نداشتن در حال حاضر این نوع چالش ایجاد شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهم که دولت تمام توان خود را برای خدمت در پیش گرفته است، گفت: الگوی ما امثال شهید رجایی و سردار سلیمانی هستند که بی منت خدمت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ما به مدیران که به دور از تجملات، به دور از ریز و به پاش‌ها، به دور از رانت‌ها، اختلاف‌ها باشد در دولت نیازمندیم، تصریح کرد: مدیر باید پاکدست باشد و فقط ذهن و فکرش معطوف برای حل مشکلات مردم باشد بنابراین باید ایران سربلند و قدرتمند باشد و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد. در بسیاری از علوم که نخبگان ما شرکت داشتند ما جزو کشورهای مطرح دنیا هستیم به طوری که در نانو جزو ۴ کشور اول دنیاییم. شرکت‌های دانش‌بنیان که رهبری بر تقویت آن‌ها دارند دارای پیشرفت‌های چشم‌گیری است.

حسینی با بیان اینکه در روزهای اخیر از نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های صنایع دفاعی بازدید کردیم، گفت: جوانان مان کارهایی انجام داده‌اند که انسان مات و مبهوت می‌شود از اینکه ما هم می‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم، ایران یک سابقه فرهنگی و تمدنی درخشان دارد و این نشان از هوش، استعداد مردم ایران است. بنابراین وقتی که ایمان و اعتقاد نیز در کنار آن قرار کیرد می‌توان اقدامات بسیار بزرگی انجام داد.

وی بیان کرد: جنگ در اوکران است اما آثار تورمی آن در اروپا به چشم می‌خورد، یا در کشور ترکیه ۸۰ درصد تورم وجود دارد؛ این‌ها که با اسرائیل مشکل ندارند، جزو ناتو هستند اما الان تورم بالای ۸۰ درصد دارند.

حسینی با بیان اینکه در کشور ما نیز تورم و التهاباتی وجود داشت اما دولت در حال کنترل آن‌ها است گفت: به لطف خدا وزارت بازرگانی شکل می‌گیرد تا مسئولیت را بر عهده بگیرد تا این مسئولیت بین وزارت جهاد و وزارت صمت و ارگاون‌های دیگر تقسیم نشود، به این شرایط وزارت بازرگانی می‌تواند بازار را کنترل کرده و مشکلات مردم را کاهش دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: التهابات در سالجاری زیاد بود از جمله تورم جهانی، سود جویی برخی افراد که منتظر هستند اتفاق در کشور بیافتد که آنها بهره برداری خودشان را بکنند.

وی با بیان اینکه دولت نیز ساز و کار درستی با وجود بودن سازمان تعزیرات نداشته گفت: با وجود اختیاراتی که سران سه قوه به تعزیرات داده اما این کافی نیست و لازم است یک وزارتخانه متصدی این کار باشد تا کارها به نتیجه بهتر برسد‌.

حسینی عنوان کرد: با درصحنه بودن مردم و انسجام سه قوه می‌توان کارهای بزرگی انجام داد تا کشور روزبه‌روز توسعه و پیشرفت پیدا کند و رئیس جمهور هم با آبروی خود وارد صحنه شده تا اصلاحات به طور کامل انجام گیرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر