logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۷۷۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

آسفالت مسیر‌های مواصلاتی شهرستان ماهنشان زیر بار کامیون‌های معادن له می‌شوند/ سهم شهرستان ماهنشان از یک درصد معادن ۳۴ میلیارد تومان است

آسفالت-مسیر‌های-مواصلاتی-شهرستان-ماهنشان-زیر-بار-کامیون‌های-معادن-له-می‌شوند-سهم-شهرستان-ماهنشان-از-یک-درصد-معادن-۳۴-میلیارد-تومان-است
فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: سهم یک درصد شهرستان ماهنشان از درآمد معادن در سال ۹۸ نزدیک به ۸ میلیارد تومان و سال ۹۹ قریب به ۳۴ میلیارد تومان است که اگر این مبلغ اختصاص داده شود می‌توانیم بخشی از زیرساخت‌ها که در اثر تردد از بین رفته ترمیم و روکش آسفالت کنیم.

جلیل جزونقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان به‌لحاظ بهره‌مندی از منابع خدادادی، معادن و ذخایر طبیعی بسیار غنی است، اظهار داشت: جایگاه شهرستان ماهنشان با چنین منابعی بسیار فراتر از جایگاهی است که هم‌اکنون قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ماهنشان ۴۸ معدن فعال وجود دارد، افزود: سالانه ۱.۵ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود که پراکنده بوده و در موقعیت‌های مختلف شهرستان قرار دارد بنابراین جابه‌جایی بار در محور‌های منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در این شهرستان ۹۰۰ کیلومتر مسیر ارتباطی وجود دارد که ۲۴۰ کیلومتر از آن خاکی بوده که عمدتا راه‌های روستایی را شامل می‌شود، گفت: در حال حاضر پروژه‌هایی از جمله تعریض جاده زنجان-دندی، آسفالت تعدادی از راه‌ها روستایی این شهرستان در دست اقدام است.

وی گفت: شهرستان ماهنشان یکی از مقاصد و مبدا‌های سفر‌های باری است بنابراین بر اساس ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده تا یک درصد از درآمد حاصل از فروش مواد معدنی به شهرستانی که معادن زیرساخت‌های آن را تحت تاثیر قرار می‌هد برای جبران خسارت اختصاص دهند.

جزو نقی تصریح کرد: در همین راستا پیگیری‌هایی انجام شده و در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ از یک درصد درامد معادن بخشی به حوزه راه اختصاص یافته که سهم شهرستان ماهنشان در سال ۹۸ نزدیک به ۸ میلیارد تومان و سهم سال ۹۹ قریب به ۳۴ میلیارد تومان است که اگر این مبلغ اختصاص داده شود می‌توانیم بخشی از زیرساخت‌ها که در اثر تردد از بین رفته ترمیم و روکش آسفالت کنیم با این وجود این موضوع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در کنار فعالیت معادن در بحث اشتغال زایی و تامین نیاز‌های صنایع کشور امورات دیگر نیز رونق بگیرد، عنوان کرد: سعی بر این است تا در بین فعالیت معادن و مواد معدنی که استخراج می‌شود با وضعیت عمرانی و آبادانی روستاها و جاده‌ها یک تناسبی ایجاد شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر