logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۷۷۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

همزمان با آغاز هفته دولت مدیر کل دفتر هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در زنجان حضور می یابد/ تعداد بیمه شدگان استان زنجان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

همزمان-با-آغاز-هفته-دولت-مدیر-کل-دفتر-هیئت-مدیره-صندوق-بیمه-اجتماعی-کشاورزان،-روستاییان-و-عشایر-در-زنجان-حضور-می-یابد-تعداد-بیمه-شدگان-استان-زنجان-۱۲.۵-درصد-افزایش-یافت
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: مقارن با آغاز هفته دولت مدیرکل دفتر هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به زنجان سفر خواهند کرد و دفتر کارگزاری شهر صائین قلعه برای نخستین بار افتتاح خواهد شد.

 محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مقارن با آغاز هفته دولت مدیرکل دفتر هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به زنجان سفر خواهند کرد، اظهار داشت: در سفر محمد عینی فرد به زنجان دفتر کارگزاری شهر صائین قلعه برای نخستین بار افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ۵۵ هزار و ۷ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی در استان زنجان هستند و کل اعضای فعال شامل ۳۶ هزارو ۵۰۸ نفر می باشد که از این تعداد ۴ هزارو ۴۱۲ نفر بانوان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل مستمری‌بگیران صندوق ۴ هزارو ۹۸۶ نفر است که شامل مستمری‌بگیران بازنشستگی، فوتی و از کارافتادگی می‌باشد، اذعان کرد: آمار بیمه شدگان تیر ماه جاری ۱۹۹ نفر بوده که مشابه با آمار سال گذشته است. با این حال در مرداد ماه جاری نیز ۲۱۱ نفر جذب صندوق شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه کل افراد جذب شده به صندوق در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۲.۵ درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر است گفت: باید تلاش شود تا علاوه بر حفظ تعداد مذکور، تعداد جذب شدگان بیشتر شود.

وی با اعلام این که روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ابراز داشت: رانندگان مناطق برون شهری، شاغلان در عرصه‌های صنایع دستی، کارگران فصلی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه شرط اولیه عضویت نزد صندوق داشتن سن بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال است، خاطر نشان کرد: در این بیمه دولت به عنوان کارفرما، سهم ۱۰ درصدی حق بیمه مشمولان را تقبل کرده است و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده بیمه گذار است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگزاری که در استان پراکنده و فعال هستند ۳۸ مورد است، عنوان کرد: این تعداد کارگزاری به تفکیک در کلیه بخش‌ها و دهستان‌های استان فعال هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان با بیان اینکه مزایای صندوق شامل بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار و ناشی از غیر کار و مستمری فوتی برای بازماندگان می باشد، گفت: همچنین در سال ۱۴۰۱ مستمری کفن و دفن نیز برای افراد فاقد وراث تعیین شده که بطور مجزا پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: کارگران و شاغلین فصلی جزو جدید ترین گروه هایی هستند که می توانند به عضویت صندوق در آمده و از مزایای آن بهره بگیرند و تاکنون در استان زنجان نزدیک به ۵۰ نفر در سال جدید از شاغلین فصلی عضو صندوق شده‌اند.

این مسئول در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران نیز گفت: انجام روال قانونی به جهت تعیین میزان درصد افزایش حقوق توسط هیئت امنا در دست بررسی و اقدام می باشد و به محض ابلاغ همراه با معوقات ماه های گذشته از ابتدای سال تا کنون پرداخت خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر