logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۷۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 11 دقیقه ]
معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

دشمنان در مقابل قدرت نظامی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند/ هدف دشمن القای نا‌امیدی در جامعه است

دشمنان-در-مقابل-قدرت-نظامی-و-دفاعی-نظام-جمهوری-اسلامی-ایران-زانو-زده‌اند-هدف-دشمن-القای-نا‌امیدی-در-جامعه-است
معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه کشور ما از نظر دفاعی و نظامی در هجمه خاص دشمن نیست،گفت: زیرا امروزه دشمنان در مقابل قدرت نظامی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند.

به گزارش موج رسا; سردار رمضان شریف امروز در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه و فعالان مجازی استان زنجان با سخنگوی سپاه، اظهار داشت: رسانه های بیگانه دستور کاری بر علیه انقلاب اسلامی دارند به نحوی که بخش عمده‌ای از کارها و محتواهایی که در  رسانه‌های بیگانه تولید می‌شود؛ علیه کشور ما است با این وجود ۹۰ درصد تحلیل محتواها توسط این رسانه‌ها دارای نکات مهمی از جمله القای ناامیدی در بین مردم است.

وی با اشاره به محتواهای این رسانه‌ها افزود: این رسانه‌های بیگانه در تلاش هستند این موضوع را در بین مردم القا کند که انقلاب اسلامی آورده‌ای برای مردم نداشته است و در تلاش هستند دستاوردهای قبل از انقلاب را برجسته کنند.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمامی این تلاش‌ها به این دلیل است که در دوران شاهنشاهی جمعیت کشور ۳۵ میلیون نفر بود ولی با افزایش جمعیت به ۸۰ میلیون نفر رسیده است که ۵۰ میلیون نفر از این جمعیت کشور دوران ستمشاهی را درک نکرده و برداشت علمی و ملموسی از استبداد، استکبار و وابستگی کشور حس روشنی ندارند و از سویی دیگر حتی بخش قابل توجهی از این جمعیت نیز حتی دوران دفاع مقدس را  هم درک نکرده است.

سردار شریف با بیان اینکه جوانی که از دوران دفاع مقدس و انقلاب برداشت واقع بینانه‌ای ندارد و در معرض تهاجم فرهنگی سازمان یافته نیز قرار می‌گیرد افزود: بنابراین باید به برخی پرسش‌هایی که در ذهن جوانان ایجاد می‌شود حق داد. با این حال رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا با آرشیو‌های قوی دوران قبل از انقلاب را با ظرافت برجسته سازی کنند و به جامعه القا کنند که انقلاب دستاوردی نداشته است که در تولیدات رسانه‌ای آنان مشهود است.

وی با اشاره به اینکه این رسانه‌ها به صورت جدی با استفاده از علم روانشناسی، جامعه‌شناسی و آمار، سعی می‌کنند شرایط موجود در کشور را بحرانی جلوه دهند بیان کرد: با این کار یک تلاش هم افزا و مدیریت شده را دنبال می‌کنند تا با بحرانی جلوه دادن شرایط کشور در تمامی مباحث بتوانند ایجاد حس ناامیدی را نسبت به آینده القا کنند.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن چشم دیدن عمران، آبادانی، رفاه، آرامش و پیشرفت کشور را ندارند، اضافه کرد: با استفاده از این گذاره‌ها در تلاش هستند دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی نادیده و زیر سوال ببرند اما پادزهر این اقدام دشمن چیست؟ و وظیفه اصحاب رسانه در مقابل این جنگ ترکیبی و هدایت شده چیست؟   

سردار شریف با طرح این سوال که خبرنگاران ما چه وظیفه‌ای در مقابل چنین جنگ رسانه‌ای دارد، ادامه داد: اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که خبرنگاران ما هیچ شناخت دقیق و عمیقی از نظام شاهنشاهی حاکم بر کشور ندارند و در این حوزه کم کاری‌های ۴۰ ساله‌ای را شاهد هستیم. اگر ما توانسته بودیم میزان وابستگی گذشته را به آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها نشان دهیم ، رسانه‌های معاند نمی‌توانستند برخی از اقدامات کارکردی نظام گذشته را برجسته کند.

این مسئول با یادآوری اینکه خاطراتی که وابستگان نظامی، فرهنگی و سفرای کشور‌هایی که در ایران داشتند به اعتقاد من مواد خام خیلی خوبی است اظهار کرد: این خاطرات برای آشنایی ما با نحوه چپاول این کشور توسط خاندان پهلوی بسیار خوب است.

سردار شریف تصریح کرد: آمریکایی در گزارشات خود معترف هستند برای اداره ایران ۱۳۰ هزار مستشار در ایران در تمامی حوزه ها داشتیم، افزود: همه مقدرات کسور دست آمریکاهایی‌ها و انگلیسی‌ها بوده است، این حضور برای تامین منافع آمریکا بوده است که تمام تصمیمات این کشور صرف نظر از میزان دست دسمنان بوده است اما با موفقیت ایران استقلال سیاسی پیدا کرده‌ایم و با تمام مشکلات توانسته‌ایم بخش عمده ای از مشکلات را حل کنیم.

سردار شریف با بیان اینکه امام راحل و انقلاب کشور را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون کشید و دست مردم داد، گفت: به فرموده اما صاحبان کشور ملت ایران است.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی و قطع رشته های وابستگی از دستاوردهای انقلاب است، گفت: دستاوردهای انقلاب در حوزه های مختلف و شبکه خدمت رسانی در سنوات اخیر قابل توجه است و نشان دهنده این است در کشور اراده ،انگیزه، همواره  پتانسیل و نیروی حرفه ای برای از بین بردن مشکلات موجود کشور وجود دارد.

این مسئول با طرح این سوال که چرا دشمن تلاش می کند تصویر واقعی انقلاب را مردم نبینند گفت:  دشمن به گونه ای وانمود می‌کند که جمهوری اسلامی مجموعه ای است که به شدت نظام مدیریتی مهندسی، و ساخت و ساز کشور با چالش مواجه است و همه چیز بهم ریخته است در صورتی که این گونه نیست.

سردار شریف بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که دشمنان چقدر به گزاره‌هایی که پیگیری می‌کنند حساس هستند و امروزه فضای مجازی را به گونه‌ای بار آورده‌اند که کسی جرات نکند از دستاوردهای انقلاب دفاع کند و حتی احکام دینی را بیان کند.

وی افزود: کشور از نظر دفاعی و نظامی در هجمه خاص دشمن نیست، زیرا امروزه دشمنان در مقابل قدرت نظامی و دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران زانو زده‌اند و تمام تلاش خود را در حوزه افکار عمومی به صورت هجمه سازماندهی منسجم شکل داده تا امید را از ملت ایران بگیرد، زیرا تمام جوامع به امید و آینده خوب زنده هستند.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جای غرور دارد کشور ایران در دفاع مقدس، در مقابله با گروهک‌ها ،در مقابله با داعش، در تامین امنیت ملت خود، در تقویت بنیه دفاعی کشور تا به امروز پیروز میدان بوده و در مقابل دشمنان با قدرت ایستادگی کرده است.

حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به دلیل قدرت قایق‌های تندرو سپاه زیرسوال رفته است

وی ابراز داشت: به اذعان فرمانده آمریکایی‌ در منطقه خاورمیانه، قدرت هوایی آمریکایی‌ها در مقابل با پهپادهای ایرانی کارایی لازم را ندارند و حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به دلیل قدرت قایق‌های تندرو سپاه زیر سوال رفته است و در مقابل اراده مردم ایران، هدایت و تدابیر رهبر معظم انقلاب و جانفشانی شهدا تمام ادعاهای دشمنان رنگ باخته است.

سردار شریف گفت: امروز اگر آمریکایی‌ها کوتاه می آیند نه از موضع قدرت آنها، بلکه به دلیل قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما منکر مشکلات در کشور نیستیم و با آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فاصله داریم، اما این مشکلات در مقابل مشکلات قبل و زمان انقلاب، از جمله جنگ و موشک باران شهرها قابل قیاس نیست و همچنین شرایط ما قابل مقایسه با دوران گام اول انقلاب نیست و گام دوم ،گام جهش نظام جمهوری اسلامی ایران و گام به زمین نشستن دشمنان نظام است.

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما داشته‌های انقلاب را خوب تصویر‌سازی نمی‌کنیم و همین باعث شده تا یک‌سری پیام‌های بدی به خارج از کشور فرستاده شود؛ اما باید تلاش کنیم منافع ملی کشور را حفظ کنیم؛ پاسدار خون شهدا باشیم افزود: بالای ۲۰۰ هزار نفر شهید ما تقدیم انقلاب کرده‌ایم که یکی از آن‌ها شهید چمران، شهید قاسم سلیمانی، شهید صیاد شیرازی، شهید بهشتی، شهید قدوسی و شهیدان مدافع حرم است، این سرمایه عظیم پشتیبان نظام و انقلاب است. چرا ما گاهی به دلیل فشار و هجمه روانی دشمن که عمدتا همین پیام‌ها توسط کسانی که در عرصه امنیتی، نظامی شکست خورده‌اند تلاش می‌کنند یاس و نا امیدی را در جامعه ما ایجاد کنند.

هدف دشمن القای نا امیدی در جامعه است وی با تاکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای با نا امیدی پیشرفت نمی‌کند گفت: امید جامعه را زنده می‌کند، اگر ۴۰ به سال اخیر توجه کنیم هر مقطعش امید بخش برای تداوم مرحله بعد بوده است.

حرمت قلم باید حفظ شود

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از اصحاب رسانه خواهش می‌کنیم حرمت قلم را حفظ کنند، تصریح کرد: حرمت قلم بسیار مهم است به لحاظ تاثیری که بر روی انسان‌ها می‌گذارد چراکه این قلم‌ها هستند که انسان‌ها را احیا می‌کنند یا می‌کشند. خدا نکند که ما از انسان‌هایی باشیم که نا امیدی را در جامعه القا کنیم. بیان مشکلات، مطالبه افکار عمومی، انتقاد اصلا بد نیست و جمهوری اسلامی به همین‌ها افتخار می‌کند. حتی تاکید شده که کرسی آزاد‌اندیشی گذاشته شود و همه جریانات و تفکرات به بحث موضوع بپردازند، انقلاب اسلامی از تفکر کسی نمی‌ترسد چراکه ما منتسب به قرآن کریم، وحی الهی و آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما به لحاظ محتوای پیام کمبودی نداریم ما باید زبان روز را بفهمیم، رسانه روز را انتخاب کنیم و پیاممان را منتقل نماییم، ادامه داد: با شهامت، علم، صداقت اعلام می‌کنم هر کس هر اندیشمندی که واقعیت انقلاب اسلامی و رویایی با آمریکایی‌ها را بفهمد حق را به ما می‌دهد و این یک واقعیت است. هیچ نیازی به اغراق نیست چراکه مولفه‌های قدرت به قدری وجود دارد که نیاز به غلو نیست، به قدری سوژه از دشمن وجود دارد که اصلا نیازی به دروغ‌گویی نیست.

سواد رسانه‌ای برای خبرنگاران اولویت اول است

سردار شریف تصریح کرد: ۱۷ هزار انسان بی‌گناه از مسئول و غیر مسئول را سازمان جهنمی منافقین به شهادت رساندند و اما الان در پارلمان‌های اروپایی به راحتی قدم برداشته و علیه جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند. اما منفورترین، سازمان در نزد مردم شیعه ایران و ملت ایران سازمان منافقین است و علت آن این است، وقتی یک جنگ خارجی علیه یک ملت و کشوری تحمیل می‌شود از نظر مردم آن کشور صرف نظر از هویت و مذهب؛ همزمان گروهی از داخل آن کشور به دشمن مشورت خیانت به کشور می‌دهند در نهایت هزاران محتوا و پیام تولید می‌کنند و از طریق کشور‌های دیگر منتشر می‌کنند اما سواد رسانه‌ای برای خبرنگاران اولویت اول است هرچند برای همه سواد رسانه‌ای خوب است.

وی افزود: خدا نکند خبرنگاری در دایره عملیات روانی رسانه‌های بیگانه قرار گیرد چراکه این فاجعه است، اما هیچ رسانه‌ای بی صاحب نیست و هیچ موضوع و تولید محتوایی بدون هدف نیست. اما گاها همزمان که منافقان به یک مجموعه حمله می‌کنند همزمان برخی رسانه‌ها نیز همان را تکرار می‌کنند اما باید دقت کرد و مرز خود را تفکیک کرد و اگر این کار را نکنیم دچار خسارت دنیا و آخرت شده‌ایم.

جسارت به شهید مدافع حرم هیچ آورده‌‌ای نخواهد داشت

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جسارت به شهید مدافع حرم برای شما هیچ آورده‌ای نخواهد داشت آن هم شهید مدافع حرمی که بیش از ۶۰ سال سن دارد و ۴۰ سال در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس، دوران مبارزه با فتنه دوران مبارزه با داعش و جبهه النصره که همه دارای خود که جانش بوده تقدیم کرده است بنابراین این حمله آورده‌ای برای هیچ کس ندارد. اشتباه می‌کنند کسانی که تصور می‌کنند با توهین به مقدسات کشور برجسته می‌شوند، تنها آدم‌های عقده‌ای، جاهل هستند که در روز عاشورا به سردار یک کشور توهین می کند و به هر شرایطی می‌خواهند خود را به نهابت درجه جهنم متصل کنند.

وی بیان کرد: عاشورا فرصتی است که ما حسینی بودن یا یزیدی بودن خود را مشخص کنیم تکرار عاشورا در هر سال حداقلترین پیامش به ما این است که نشان دهد ما در کدام طرف قرار گرفته‌ایم و در جبهه چه کسی قلم می‌زنیم. به حمد خداوند در رسانه‌های ما به قدری فراست و فهم در جبهه رسانه ما وجود داشت که یکپارچه حمله به شهید مدافع حرم را محکوم کردند و این ارزشمند بوده و نشان از فهم عمیق جامعه ما است.

سردار شریف با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد تلاش دشمن این است جامعه ما را به یک جامعه دو قطبی تبدیل کند، گفت: دشمن تلاش می‌کند وانمود کند جامعه ایران دو گروه‌اند و در بسیاری از مسائل ساده ایجاد دو قطبی‌سازی می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: رسانه‌هایی همچون اینترنشنال، بی بی سی خبرنگار مستقیم در کشور ندارند اما همواره به دنبال خبر‌های داخل هستند، بنابراین گفته‌های چند مقام و مسئول کشور پیرامون یک موضوع را مطابق با منطق خود کنار هم جمع کرده می‌خواهند ما را زیر سوال ببرند؛ همان را خبری می‌کنند بنابراین نیازی ندارند خود چیز دیگری را بیان کنند چراکه خود ما به اندازه کافی به دلیل عدم آشنایی و عدم حرفه‌ای بودن توضیحات را داده‌ایم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر