logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۷۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

مسئله اربعین یک مسئله حاکمیتی است/ شهرداری به جای موکب‌داری پشتیبانی کند

مسئله-اربعین-یک-مسئله-حاکمیتی-است-شهرداری-به-جای-موکب‌داری-پشتیبانی-کند
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مسئله اربعین یک مسئله حاکمیتی است و باید همه در آن نقش موثر ایفا کنند، گفت: از شهرداری انتظار پشتیبانی داریم نه موکب‌داری.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد اربعین استان در خصوص مسائل مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: کمیته‌ها موظف هستند هر برنامه‌ای که قرار بر اجرا دارند و بر روی آن طرح ریزی کرده اند مکتبوب آن را ارائه دهند تا اگر تعارضاتی وجود داشت کاملا مشخص شده و رفع شود که نمونه بارز آن حل شدن نحوه جابه‌جایی دارو است.

وی با بیان اینکه مسئله اربعین یک حرکت تمدنی، نمادین، رسانه عاشورا و زیارت است گفت: اصل مسئله و جنس اربعین که در حال حاضر برای جمهوری اسلامی مطرح است، این است که اربعین ابزاری برای کنار هم قرار دادن افرادی است که معتقد به امام حسین(ع) هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مسئله مذکور برای دولت جدید مهم است و وزیر محترم هر یک ماه یک بار شخصا و یا یکی از معاونان ایشان در مرز حضور دارند، ادامه داد: از استان زنجان نیز از ۳ ماه قبل یکی از معاونان در جلسه‌ای که در مرز برگزار می‌شود حضور دارد تا تصمیم بر نحوه مناسب برگزاری این مراسم داشته باشند، بنابراین مسئله اربعین یک مسئله حاکمیتی است؛ زیارت در جای خود اما در کنار آن باید مسئله توانمند‌سازی نظام و جبهه مقاومت نیز مد نظر قرار داشته باشد تا بتوانیم توانمندی و استقلال نظام را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم و بتوانیم استقلال جبهه مقاومت را نشان دهیم، باید نگاه متفاوتی داشته باشیم و این مسئله جزو واجبات است، تصریح کرد: باید به این مسئله جدی پرداخته شود.

افشارچی در ادامه با اشاره به اینکه امسال مشکل بهداشتی از جنس گرمازدگی داریم، عنوان کرد: باید نسبت به این مسئله حساسیت داشت بنابراین باید مواد مورد نیاز از جمله دستگاه‌های سرما زا، یخچال تهیه و تامین کرد‌.

وی با تاکید بر اینکه باید کمیته اطلاع‌رسانی قبل از اعزام زائران در خصوص راهکار‌های پیشگیری از گرمازدگی ایجاد شود، یادآور شد: باید بروشور‌هایی تهیه شود و در خصوص این مهم اطلاع‌رسانی دقیق به زائران انجام شود در کنار این امر باید نقشه‌ای از مسیر موکب‌ها نیز تهیه شده و در اختیار زائران قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برآورد‌ها از میزان امکانات موجود و کمبود‌ها باید دقیق باشد، گفت: چندین سال تجربه در خصوص زیارت اربعین وجود دارد باید بر اساس همان تجربه مشخص شود فرضا چه تعداد روزانه نیازمند اتوبوس هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای بازگشت زائران و ارائه خدمات به آن‌ها نیز تمهیدات خاص اندیشده شود، اذعان کرد: باید بیشتر انرژی موکب صرف زائرانی که خسته در حال بازگشت هستند گردد.

افشارچی با اشاره به اینکه قرار نیست همه دستگاه‌ها برای خود موکب داشته باشند، یادآور شد: باید شهرداری به عنوان پشتیبان موکب‌ها باشد بنابراین انتظار از شهرداری پشتیبانی است نه موکب داری. بنابراین مورد پسند بنده نیست شهرداری کل انرژی خود را در راستای موکب داری صرف کند.

استاندار زنجان با اذعان به اینکه امسال دست شهرداری‌ها به لحاظ بودجه، کمک و پشتیبانی بازتر است، خاطر‌نشان کرد: امسال مسئله حاکمیتی مطرح است و صرفا یک حرکت مثل سال‌های گذشته مطرح نیست بنابراین با اتفاقات رخ داده باید مسیر درست در پیش گرفته و تشخیص داده شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها بدون چون و چرا موظف به همکاری با ستاد اربعین هستند، گفت: باید هر آنچه در توان دستگاه‌ها وجود دارد از جمله یخچال، ژنراتور، کولر در اختیار ستاد اربعین قرار گیرد.

وی ضمن درخواست از همراهی و کمک صنایع در زیارت اربعین عنوان کرد: راهداری نیز خدمات ویژه‌ای به بخش حمل کالا در این رویداد، ارائه دهد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر