logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۷۶۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد اربعین مطرح شد؛

توقع افزایش تعداد زائران زیارت اربعین وجود دارد/۱.۵ درصد ثبت نامی‌های زیارت اربعین مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند

توقع-افزایش-تعداد-زائران-زیارت-اربعین-وجود-دارد-۱.۵-درصد-ثبت-نامی‌های-زیارت-اربعین-مرز-هوایی-را-برای-خروج-از-کشور-انتخاب-کرده‌اند-
تا به امروز قریب به ۲۰ هزار نفر از زنجانی‌ها برای زیارت اربعین ثبت‌نام کرده‌اند اما این آمار نسبت به دو سال گذشته آمار پایینی است و انتظار برای گسترش اطلاع‌رسانی و ثبت نام بیشتر زائران وجود دارد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در جلسه ستاد اربعین استان زنجان، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرموده‌اند وقتی خداوند به عده‌ای خیری برساند؛ محبت امام حسین (ع) را در دل او قرار می‌دهد. بنابراین یکی از کار‌های ارزشمندی که بعد از حادثه کربلا اتفاق افتاده زیارت اربعین بوده است.

وی افزود: هر کس امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند، خداوند را در عرش زیارت کرده است. بنابراین یک بحث زیارت مطرح است و بحث دوم کربلا.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه علمای نجف بیش از یک هزار سال سابقه پیاده‌روی به کربلا به صورت پر رنگ داشته‌اند، گفت: رونق زیارت اربعین و عزاداری اربعین اگر بیشتر از روز عاشورا نباشد کمتر نیست.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا ۲ سال وقفه در زیارت اربعین ایجاد کرد، ابراز داشت: استان‌ها در حدود ۲ تا ۳ ماه است که در حال انجام مقدمات زیارت اربعین هستند بنابراین اگر در استان زنجان در این بازه زمانی اقدامی انجام نداده باشد با تاخیر دو تا سه ماهه مواجه است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه سه شهرستان در طول سال‌های گذشته در ستاد اربعین همواره خوب می‌درخشیدند، ادامه داد: باید این سه شهرستان مشخص کنند چه آمادگی را برای زیارت اربعین اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام برخی رسانه‌ها تعد زوار امسال به ۵ یا ۹ میلیون نفر خواهد رسید، گفت: توقع این است کشور ایران آمار بالایی از زائران را به خود اختصاص دهد.

در ادامه این جلسه ابراهیم احدی، مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه تا ۱۰ صبح امروز ۱۹ هزارو ۸۳۴ نفر متقاضی پیاده‌روی اربعین در استان هستند که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، اظهار داشت: فعلا زمان زیادی تا زیارت اربعین باقی مانده و یقینا تعداد زائران بیشتر خواهد شد. اما باید این نکته ذکر شود که نسبت به سال ۹۸ فاصله زیادی نسبت به ثبت نامی ها وجود دارد و به نظر می‌رسد در رابطه با بحث اطلاع‌رسانی ضعف وجود دارد بنابراین باید اطلاع‌رسانی انجام شود تا میانگین تعداد زائران در سطح استان بالاتر برود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته زنجان جزو استان‌هایی است که اقبال به زیارت اربعین بالا بود، گفت: ۹۵ درصد ثبت نامی زائران مرز مهران، ۳.۵ درصد مرز خسروی و ۱.۵ درصد مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۷ نفر مرز هوایی را برای زیارت اربعین انتخاب کرده‌اند، عنوان کرد: این ثبت نام‌های اولیه است و اگر تحقق یابد می‌تواند در سناریو کاری قرار گیرد اما این احتمال دارد که تعداد ثبت‌نامی‌ها کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در ثبت نام قطعی تنها ۱۸ هزار تومان حق بیمه از زائران دریافت خواهد شد، بیان کرد: پرداخت حق بیمه علاوه بر ایجاد امنیت روانی، پشتیبانی خوبی نیز ایجاد خواهد کرد.

احدی با تاکید بر اینکه زائران نباید بدون داشتن گذرنامه و یا گذرنامه با تاریخ گذشته به مرز‌‌ها مراجعه کنند، خاطر‌نشان کرد: اختلالی در سامانه در خصوص ثبت نام زائران و تایید نوبت واکسن وجود داشت که این مشکل از روز گذشته حل شده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر