logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۷۶۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان؛

تامین آب برای طارم از سد شهریار در برنامه شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد

تامین-آب-برای-طارم-از-سد-شهریار-در-برنامه-شرکت-آب-منطقه‌ای-قرار-دارد
مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان زنجان گفت: سد شهریار در شهرستان میانه که بالادست طارم قرار دارد نزدیک این شهرستان بوده و به نسبت سد آیدوغموش که آب موقت خریداری می‌کنیم نزدیک‌تر و فاصله تقریبا نصف می‌شود و با آبگیری این سد می‌توان برای این شهرستان نیز آب تامین کرد.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا؛ در پاسخ به این سوال که آیا با آبگیری سد شهریار در میانه مشکل تامین آب در شهرستان طارم حل خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها که وزیر نیز پیگیر می‌باشد همین موضوع است، اما دغدغه‌هایی از طریق استان نیز مطرح شده است که این‌ها باید با هم مورد کارشناسی قرار گیرند.

وی افزود: سد شهریار در شهرستان میانه که بالادست طارم قرار دارد نزدیک شهرستان طارم است و به نسبت سد آیدوغموش که آب موقت خریداری می‌کنیم نزدیک‌تر و فاصله تقریبا نصف می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان گفت: بین شهرستان طارم و سد شهریار نیز تقریبا مصرف‌کننده چندانی وجود ندارد و قابل دسترس است و اگر به عنوان حق‌آبه تعریف شود برای شهرستان طارم تثبیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از گزینه‌های مهم همین استفاده از آب سد شهریار است، خاطر نشان کرد: البته برخی موضوعات دیگر همانند سرشاخه‌ها را نیز خود استان مطرح کرده است. با این حال پیگیر هستیم هر آنچه که با هزینه‌های کمتر و زودتر نتیجه دهد عملیاتی شود.

افشاری در ارتباط با آبگیری سد شهریار تا پایان سال پیشرو بیان کرد: وزیر در سفری که به آذربایجان شرقی داشتند مطرح کردند و اعتبار خوبی نیز برای این امر در نظر گرفته شده با این حال پیش‌بینی این است اگر اعتبار تامین شود، بحث تملک اراضی نیز به اتمام برسد آبگیری انجام خواهد شد چراکه خود سد آماده است و در صورت تامین اعتبار؛ آبگیری سد برای سال آینده قابل دسترس خواهد بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر