logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۷۶۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

۴۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی زنجان نیازمند مقاوم‌سازی است

۴۵-درصد-واحد‌های-مسکونی-روستایی-زنجان-نیازمند-مقاوم‌سازی-است
مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۵۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده است، گفت: امسال نیز مطابق با برنامه‌ریزی‌ها ۵ هزار واحد مسکن روستایی نیز مقاوم‌سازی خواهند شد.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سه حوزه فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در دست اقدام قرار دارد و تلاش این است تا به نحو مطلوب اقدامات را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی در حوزه عمران روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و مسکن شهری در حال انجام است، افزود: ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در بحث مطالعه طرح‌های هادی به اتمام رسیده و استان رتبه قابل قبولی در این زمینه کسب کرده است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای ۱۲۳ روستا بازنگری طرح هادی در دست اقدام است، گفت: خوشبختانه ۲۴۰ روستا که نیازمند بازنگری بودند در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ اعتبار مصوب برای بازنگری طرح‌ هادی ۱۵ میلیارد تومان برای ۹۹ روستا از محل استانی در نظر گرفته شده بود، خاطر‌نشان کرد: در سطح استان طرح هادی به میزان ۵۸.۲ درصد انجام شده است، این رقم ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

خواجه‌ای بیان کرد: از سال ۹۹، ۱۴۰۰ و تا به امروز استان زنجان در بحث صدور سند مالکیت رتبه یک را دارد و سعی بر این است تا این رتبه حفظ شود.

وی عنوان کرد: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بیش از ۸ هزار سند مالکیت صادر شده است که دو برابر میانگین کشوری است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ۵۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده است، یادآور شد: امسال نیز مطابق با برنامه‌ریزی‌ها ۵ هزار واحد مسکن روستایی نیز مقاوم‌سازی خواهند شد. با این حال ۴ هزارو ۳۰۰ فقره تسهیلات ابلاغ شده و تا امروز ۴ هزار فقره عملیات اجرایی آغاز شده است. به عبارت دیگر در سطح استان ۵۱ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه در بحث خانواده‌های دو معلول که در استان زنجان وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت و تحویل مسکن وجود دارد، ادامه داد: ۱۶۸ فقره تسهیلات ابلاغ شده با این حال عملیات اجرایی آغاز شده و ۱۶۶ واحد به بهره‌برداری رسیده و تحویل شده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۸۷۴ فقره وام بلاعوض در سال ۱۴۰۰ ارائه شده است، عنوان کرد: همه واحد‌های مسکونی روستایی با نظارت انجام می‌شود و حدود ۱۴۰ نفر ناظر در قالب ناظر فنی در حال فعالیت هستند و خدمات ارائه می‌دهند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر