logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۷۶۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
اخبار انتظامی روز:

خودروی حامل روغن موتور قاچاق در زنجان توقیف شد/ دستگیری 46 سارق و انهدام یک باند سرقت در زنجان

خودروی-حامل-روغن-موتور-قاچاق-در-زنجان-توقیف-شد-دستگیری-46-سارق-و-انهدام-یک-باند-سرقت-در-زنجان
فرمانده انتظامي استان از کشف محموله روغن موتور قاچاق توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار"محمد طراقیه " در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان  حین گشت در محور های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را با هماهنگی قضائی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس بازرسی از خودروی مذکور 10 هزار لیتر روغن موتور قاچاق فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بیان این که کارشناسان ارزش تقریبی روغن های کشف شده را 8 میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده به مراجع ذی صلاح معرفی شد.

سردار طراقیه در پایان از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف قطعات قاچاق خودرو در زنجان

سردار محمد طراقیه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ، حین گشت زنی در محور های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقف خودرو و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این خودرو ،548 قطعه کیت تسمه تایم خودرو ال 90  خارجی قاچاق ، کشف و در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه، بالغ بر 13 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار طراقیه بیان داشت: ماموران پلیس به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی بوده و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ، مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 با ما در میان گذاشته و پلیس را در اجرای ماموریت ها یاری کنند.

 کشف داروی قاچاق در زنجان

سرهنگ حسین بدری در این رابطه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین کنترل خودروهای عبوری در اتوبان زنجان - تبریز به یکدستگاه وانت پیکان شوتی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، در بازرسی از این خودرو 61 هزار و 328 انواع قرص وآمپول قاچاق را کشف کرده اند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان عنوان داشت: کارشناسان ارزش کشفیات قاچاق را بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد کردند و همچنین در این راستا متهم دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ بدری  در خاتمه خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك در این زمینه، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 انهدام باند سارقان موتور سيکلت در زنجان

سرهنگ کاراگاه محمد علي آدينه لو اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت موتورسيکلت در " زنجان"، به دليل حساسيت موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت .

وی با اشاره به اينکه کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي مخفيگاه سارقان را شناسايي کردند بيان داشت: ماموران ضمن انجام هماهنگي قضائي در اقدامي غافلگيرانه 2 سارق و 2 مالخر را دستگير و در بازجويي هاي فني از آنها به سرقت بيش از 15 فقره موتور سيکلت در سطح شهر زنجان اعتراف کردند

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اينکه سارقان به همراه مالخر دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، از شهروندان خواست: هنگام پارک موتور سيکلت، ضمن خاموش کردن، آن را به قفل چرخ و فرمان و سوئيچ مخفي و ساير لوازم بازدارنده مجهز نمايند.

 دستگیری 46 سارق در اجرای طرح مبارزه با سرقت در زنجان

سرهنگ ایرج خانی پور با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت یکی از مهم ترین درخواست های مردمی از پلیس بوده که اجرای طرح های مبارزه با سرقت در پاسخ به این مطالبات است. ، گفت : در راستاي تشديد فعاليت‌ها و اقدامات پليسی و در برنامه ريزي صورت گرفته طرح 3 روزه مبارزه با سرقت در هفته گذشته در سطح استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه با تلاش ماموران انتظامی و کاراگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان ها در این طرح 46 سارق دستگیر و 89 فقره انواع سرقت در سطح استان کشف شد گفت: یک دستگاه خودروی سرقتی و 3 دستگاه موتور سیکلت نیز کشف که تحویل مالباختگان شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان ،نقش شهروندان در تامین امنیت را بسیار ستودنی دانست و تاکید داشت: همکاری بیشتر از سوی شهروندان با رعایت توصیه های پلیس و نکات ایمنی از جمله رها نکردن منزل خالی از سکنه، خودداری از نگهداری طلاجات در منزل و انتقال به صندوق امانات بانک ها، نصب دوربین های مدار بسته در اماکن تجاری و خصوصی، رها نکردن وسیله نقلیه در معابر و خیابان ها، استفاده از پارکینک، خودداری از نگهداری اموال با ارزش و اوراق بهادار در داخل خودرو و مراقبت بیشتر دامداران از احشام خود در شب ها با تقویت حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام و مراقبت نوبهای صورت گیرد شرایط امنیتی بهتری در سطح استان ایجاد خواهد شد.

سرهنگ خانی پور با بیان اینکه تمامی ماموریت های پلیس برای ارتقای امنیت شهروندان است، از شهروندان خواست حتما" نکات پیشگیری از وقوع سرقت را رعایت کنند و خطاب به سارقان و مخلان نظم و امنیت هشدار داد: طرح های مبارزه با سرقت از سوی پلیس با قدرت ادامه خواهد داشت و سارقان مطمئن باشند در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

 دستگیری 3 سارق باغات و مزارع در شهرستان ابهر

سرهنگ محمد مهدیخانی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات حومه شهر ابهر، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری12 اثیرالدین ابهر قرار گرفت.

وی  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری12 با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ، 3 نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به ارتکاب 5 فقره سرقت اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه آنان مقدار150 کیلوگرم گردو ، 60 متر سیم و کاربل مسروقه ، چندین فقره تجهیزات و دریچه های آب و 90 گرم گراس کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر