logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۷۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبرداد؛

تبدیل وضعیت 640 نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد در زنجان/ 30 جانباز بی‌کار در استان زنجان وجود دارد+ فیلم

تبدیل-وضعیت-640-نفر-از-فرزندان-شهدا-و-فرزندان-جانبازان-70-درصد-در-زنجان-30-جانباز-بی‌کار-در-استان-زنجان-وجود-دارد+-فیلم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تبدیل وضعیت 640 نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد در زنجان، گفت: تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش موج رسا; امیرعلی نیک بخش امروز در نشست خبری با بیان اینکه آزادگان اسوه‌های صبر در جامعه هستند، اظهار کرد: در بین آزادگان افراد موفقی وجود دارند که به مردم خدمت می‌کنند و اکثراً داری مدارج عالی علمی هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۶۹ با ورود آزادگان به کشور یک‌شور و شعفی در جامعه ایجاد شد که بسیار خوب بود و حال و هوای جشن را در سراسر کشور ایجاد کرد، ابراز کرد: این‌ها نشئت‌گرفته از استقامت آزادگان بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه ما اشتغال ایثارگران است، تصریح کرد: در سامانه بنیاد شهید استان زنجان ۳ هزار نفر بیکار ثبت‌شده است و ۸۵ درصد از این افراد تحصیل‌کرده هستند.

وی با اشاره به جانبازان بی‌کار در استان زنجان، عنوان کرد: ۳۰ جانباز بی‌کار در استان وجود دارد که به‌تازگی جانبازی این افراد احرازشده است.

نیک بخش با بیان اینکه سه روش برای اشتغال ایثارگران را در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: یکی از روش‌های ایجاد اشتغال برای ایثارگران خوداشتغالی است.

وی با بیان اینکه از طریق وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ برای ایثارگران وام خوداشتغالی داده می‌شود، افزود: اشتغال ایثارگران در شرکت‌های خصوصی و دولتی و آزمون‌های استخدامی در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه مرحله دوم آزمون استخدامی ویژه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در مهرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: بخشی از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در آزمون مرحله اول جذب نهاده‌ای دولتی شدند.

وی با اشاره به اینکه پایش سلامت جانبازان شیمیایی آغاز شده است، ابراز کرد: پایش سلامت تا پایان سال برای گروه‌های مختلف ایثارگری انجام می‌شود.

نیک بخش با بیان اینکه 210 مزار شهید در استان ساماندهی نشده بود، تصریح کرد: از ابتدای سال تا به امروز حدود ۵۰ مزار شهید که اکثر در روستاها است ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه 160 مزار شهید ساماندهی نشده است، خاطرنشان کرد: این 160 مزار شهید تا پایان شهریورماه 1402 ساماندهی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اعزام ایثارگران به عتبات عالیات برای اولین بار در سطح کشور، عنوان کرد: ایثارگران باید پیش ثبت‌نام را در سایت شاهدان کوثر انجام دهند و باقی کار ها را بنیاد شهید انجام می‌دهد.

وی با اشاره به آغاز تکمیل مرکز توان‌بخشی ایثارگران از حدود ۲۰ روز قبل، ادامه داد: این پروژه تا سال 94، 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پیشرفت پروژه از سال 94 به دلیل نبود اعتبارات متوقف‌شده بود.

نیک بخش با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، ابراز کرد: فیلم شهید یوسف قربانی با همکاری سپاه و صداوسیما و بنیاد شهید ساخته می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری خاطرات شهدا در زنجان، تصریح کرد: امسال 1400 خاطره از شهدا جمع‌آوری می‌شود و حدود ماه است که این کار در استان زنجان آغازشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به تبدیل وضعیت 640 نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد در زنجان، ادامه داد: تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد به جد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن 224 واحدی ویژه فرزندان شهدا در زنجان آغازشده است، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با راه و شهرسازی بسته‌شده است در طول دو سال 1400 واحد مسکن باید برای ایثارگران ساخته شود. //ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر