logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۷۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با موج‌رسا:

اقدامی برای توسعه باغات زیتون انجام نشده است/ وزارت نیرو در راستای توسعه کشت برنج در حرکت است

اقدامی-برای-توسعه-باغات-زیتون-انجام-نشده-است-وزارت-نیرو-در-راستای-توسعه-کشت-برنج-در-حرکت-است
رئیس شورای ملی زیتون با بیان اینکه هیچ اقدامی برای توسعه باغات زیتون انجام نشده است، گفت: این اقدام باید از طریق وزرات نیرو انجام شود اما وزرات نیرو بیشتر در راستای توسعه کشت برنج در حرکت است.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه اگرچه هنوز فصل برداشت شروع نشده است اما برای اینکه بخواهیم ثبات قیمت را امسال شاهد باشیم نیاز است که یکسری تحرکات را انجام بدهیم، اظهار داشت: بخش عظیمی از این تحرکات باید از طریق بخش دولتی انجام شود و بخشی از آن نیز توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت باید با بخش خصوصی تعامل ایجاد کند که این امر هیچ هزینه خاصی هم برای دولت ندارد. چرا که این تعامل فقط در راستای تسهیل در روند صدور مجوزها است و میتواند کمک بزرگی برای زیتون کاران باشد.

رئیس شورای ملی زیتون گفت: موضوع دوم در بحث سرمایه در گردش است که دولت در اختیار تولید کننده ها قرار بدهد.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال های قبل افزایش تولید بسیار خوبی را داریم و تولید زیتون به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید تصریح کرد: اگر یک مقدار در بحث تعیین زیرساخت ها دولت با بخش خصوصی همکاری بیشتری نماید قطعا این اتفاق خواهد افتاد و ضمن اینکه اعمال ممنوعیت واردات روغن زیتون نیز باید حتما انجام شود.

عباسی با اشاره به اینکه خوشبختانه موفق شدیم ۱۵ دستگاه برای واحد‌های روغن‌کشی از کشور ترکیه بگیریم، خاطر نشان کرد: باید ترکیه داشته‌هایش که مهمترین آن تنوع فراوری زیتون بود را به ایران انتقال دهد، چراکه ترکیه بیش از ۶۵ محصول فراوری از زیتون تولید می‌کند. اما در ایران محصول فراوری شده زیتون کمتر از ۱۰ مورد است به همین دلیل با رئیس شورای ملی زیتون ترکیه نشستی برگزار شد و در این نشست در خصوص تنوع تولید، انتقال ماشین‌آلات زیتون به ایران رایزنی‌هایی شد و قرار بر این شد تا این امر تسهیل شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه هیچ اقدامی برای توسعه باغات زیتون انجام نشده است، گفت: این اقدام باید از طریق وزارت نیرو انجام شود اما وزرات نیرو بیشتر در راستای توسعه کشت برنج در حرکت است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر