logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۷۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

بکاربردن اسم سپاه بهانه‌ای رسوا برای به حاشیه بردن پرونده مذاکرات است/ به صنایع کوچک و متوسط شهرستان ماهنشان توجه ویژه شود

بکاربردن-اسم-سپاه-بهانه‌ای-رسوا-برای-به-حاشیه-بردن-پرونده-مذاکرات-است-به-صنایع-کوچک-و-متوسط-شهرستان-ماهنشان-توجه-ویژه-شود
امام جمعه ماهنشان گفت: مسائل باقیمانده بین ایران در سه محور رفع تحریم‌ها برای به دست آوردن منافع اقتصادی آن؛ ارائه تضمین‌های محکم و غیر قابل بازگشت توسط غربی‌ها بسته شدن پرونده‌های ادعایی است بنابراین بود و نبود اسم سپاه بهانه‌ای رسوا برای به حاشیه بردن پرونده مذاکرات است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با تشکر و قدردانی از برگزاری و برپایی مراسمات دهه اول محرم مخصوصا روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور پرشور مردم در این مراسمات، اهدای نذورات، قربانی‌ها، اظهار داشت: برنامه‌های خوب معارفی و معرفتی در این روز‌ها تهیه، تولید و پخش شد.

وی با اشاره به حضور خوب مردم در نماز ظهر عاشورا، افزود: این حضور نشان‌دهنده بندگی و عبودیت بوده علی الخصوص مردم شریف و متدین شهر ماهنشان با حضور در نماز جماعت ظهر عاشورا نمادی از تدین و بندگی و خلوص خود را به نمایش گذاشتند و در میان تمام شهر‌ها و شهرستان‌ها جلوه‌های ویژه‌ای از خود نشان دادند.

امام جمعه ماهنشان گفت: حضور جوانان حسینی در مراسمات نشان از دلدادگی و علاقه آنان به اسلام و قرآن و ائمه اطهار بود.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل باقیمانده بین ایران در سه محور رفع تحریم‌ها برای به دست آوردن منافع اقتصادی آن؛ ارائه تضمین‌های محکم و غیر قابل بازگشت توسط غربی‌ها بسته شدن پرونده‌های ادعایی است بنابراین بود و نبود اسم سپاه بهانه‌ای رسوا برای به حاشیه بردن پرونده مذاکرات است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: نیاز فزاینده غرب برای حضور ایران در بازارهای انرژی جهان، نیاز بایدن رئیس جمهور پیر و فرتوت به دستاورد سازی برای انتخابات آینده مجلس و نگرانی غرب از پیشرفت‌های ایران در مراحل بعدی دانش هسته‌ای، موجب شده با عجله و شتاب و در حالی که به شدت به توافق با ایران نیاز دارند با یک بازی جدید به میدان بیایند و با لفاظی‌های نخ نما و شگردهای کهنه توپ را به زمین ایران بیاندازند و با کلید واژه متن نهایی توافق دولتمردان ایران را با افکار عمومی در داخل کشور و خارج مواجه کنند که نیاز به هوشیاری بیشتر می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: ماهواره خیام جدیدترین دستاورد فضایی ایران می‌باشد و یک ماهواره سنجش از راه دور است که توسط محققان و دانشمندان سازمان فضای ایران به منظور تامین داده‌های ماهواره‌ای و توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی و توسط ماهواره بر روسی به فضا پرتاب شد کنترل این ماهواره کاملا در اختیار ایران بود.

وی با اشاره به پیام‌های مهم پرتاب ماهواره خیام خاطر نشان کرد: گویای همکاری‌های علمی با سایر قدرت‌های جهان و حضور ایران انقلابی و فرزندان ایران در فضا با وجود سخت‌ترین و بی‌سابقه ترین تحریم‌ها است و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به خبر حملات مکرر به مراسم عزاداری مسلمانان و شیعیان در افغانستان، کشمیر، بنگلادش؛ شهادت و جراحات تعدادی از عزاداران حسینی گفت: خنثی سازی توطئه دشمنان برای انجام عملیات خرابکاری در مراسم عزاداری حسینی در ایران که توسط اطلاعات انجام گرفت همگی آنها نشان از کینه و بغض از حضور عاشورای مسلمانان می باشد.

وی با اشاره به بیانات عاشورائی سید حسن نصرالله و با اشاره به این واقعیت که طی سال‌های اخیر هیچ یک از روندهای سیاسی، دیپلماتیک در موضوع فلسطین نتوانست حقوق فلسطینیان را تضمین کند و باعث توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی شود، تصریح کرد: حملات موشکی اخیر جهاد اسلامی به عمق مناطق اشغالی شاهدی بر این مدعا می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به بیست و یکم مرداد روز حمایت از صنایع کوچک ابراز داشت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط عامل بی اثر کردن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و دریچه‌ای به سوی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی از مسئولین خواست با توجه به پتانسیل‌های خاص شهرستان ماهنشان توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط در این شهرستان انجام گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به کم آبی موجود و خشک شدن چاه‌های سطحی کشاورزی و با اشاره به خسارت‌های ناشی از کمبود آب از مسئولین امر درخواست کرد تا در این مورد چاره اندیشی نمایند و مانع خسارت کشاورزان شوند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر