logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۷۶۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با موج‌رسا:

پیش‌بینی تولید ۱۰ هزار تن روغن زیتون مازاد در کشور/ بزرگترین کمک دولت لغو ممنوعیت صادرات روغن زیتون است

پیش‌بینی-تولید-۱۰-هزار-تن-روغن-زیتون-مازاد-در-کشور-بزرگترین-کمک-دولت-لغو-ممنوعیت-صادرات-روغن-زیتون-است
رئیس شورای ملی زیتون گفت: بر حسب پیش‌بینی‌ها امسال ۱۰ هزار تن مازاد مصرف داخل، تولید روغن زیتون انجام می‌شود بنابراین باید دولت از همین امروز ممنوعیت واردات روغن زیتون را اعلام و عملی کند.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه سالانه به طور میانگین در حدود ۳ هزار تن روغن زیتون وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: دولت صادرات روغن زیتون از کشور را ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: امسال سال متفاوتی نسبت به سال‌های قبل است، چراکه هر ساله تنها یک سوم محصولی که مقرر است برداشت شود در کشور تولید می‌شد اما امسال افزایش محصول ۱۰۰ درصد است و دولت باید برای صادرات روغن زیتون برنامه‌ریزی کرده و آن را آزاد کند و در مقابل واردات روغن زیتون را ممنوع کند.

رئیس شورای ملی زیتون گفت: بر حسب پیش‌بینی‌ها امسال ۱۰ هزار تن مازاد مصرف داخل، تولید روغن زیتون انجام می‌شود بنابراین باید دولت از همین امروز ممنوعیت واردات روغن زیتون را اعلام و عملی کند.

وی تصریح کرد: باید روغن‌های زیتونی که در داخل کشور وجود دارد تا زمان برداشت زیتون و فرواری آن به روغن زیتون به صفر و حداقل برسد تا بازار مصرف خود را برای خرید داخلی آماده کند.

عباسی خاطر‌نشان کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد؛ از لحاظ محصول زیتون با یک مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. در این راستا باید دولت پیش‌قدم شده و چندین اقدام انجام دهد.

وی با بیان اینکه بزرگترین کمک دولت لغو ممنوعیت صادرات روغن زیتون است، گفت: دولت باید ممنوعیت واردات روغن زیتون را اعمال کند، ممنوعیت صادرات را لغو کند، بر روی زیرساخت‌ها فعالیت کند با این وجود شورای ملی زیتون در این راستا عمکرد موفقی داشته و قریب به ۲۵ واحد در بحث استحصال زیتون احداث کرده و اسقرار واحد‌ها ۷۰ درصد افزایش یافته است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر