logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۷۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت/

شورا را محل تسویه حساب حزبی و جناحی قرار ندهید/ بگذارید شورا برای مردم کار کند

شورا-را-محل-تسویه-حساب-حزبی-و-جناحی-قرار-ندهید-بگذارید-شورا-برای-مردم-کار-کند
شورا را محل تسویه حساب حزبی و جناحی و باندی قرار ندهید؛ بگذارید شوراها برای مردم کار کنند. (مقام معظم رهبری)

به گزارش موج رسا; شورا را محل تسویه حساب حزبی و جناحی و باندی قرار ندهید؛ بگذارید شوراها برای مردم کار کنند.مقام معظم رهبری۱۳۸۱/۱۲/۰۶

 شورای شهر زنجان بـا حواشی مرتبط با انتخاب شهردار  ، شروع پر چالشـی را داشت و با انتخاب شهردار انتظار می رفت حداقل در این شورا مسائل پر تنشی با آرامش و درایت هرچه بیشتر مدیریت شود. اما مجدداً شاهد ایجاد تنش دیگر در  انتخاب هیئت رئیسه شورا هستیم.

آنچـه در شرایط کنونی برای مردم مهم است حل مشکلات شان با وعــده هایی که هریک از اعضا شورا بعنوان کاندیدا داده بودند و توسط آن اعتماد مردم را جلب کرده بودند است نه چیز دیگر.  مردم برای اینکه فلانی فلان مسئولیت را در شورا بگیرد به او رای ندادند و اعضای محترمی که اعتماد مردم را جلب کردند با قیــد "اگر من رئیس شوم" یا "گروه ما فلان مسئولیت را داشته باشند" و یا اگرهای دیگر صحبت نکردند و راهکار حل مشکلات و معضلات شهری را ندادند. 

شورای شهر بعنوان نهادی تصمیم‌گیر و تصمیم ساز می‌تواند با تلفیق سلایق مختلف لذت کار جمعی و گروهی را در کام مردم شیرین کرده و فضای مشارکت مردمی را برای آنها فراهم آورند. شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است. 

شوراها از این جهت مهم است كه كار روزمره‌ی مردم و زندگی شهر و روستایی مردم، متوقف به این شورا است. توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه‌ ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می ‌بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه‌ عرصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی کشور می‌شود. 

هدف اعضای شوراها نیز می‌بایستی عبارت باشد از اهدافی که در قانون اساسی برای تشکیل شوراها معیّن شده است - اهداف خدایی، اهداف انقلابی، اهدافی که در جهت تحکیم پایه‌های انقلاب و استحکام قدرت انقلاب و حکومت انقلابی در کشور است - تحقّق پیدا کند. 

بزرگوران شورای شهر باید در نظر داشته باشند که آنچه در فکر و دغدغه این بزرگواران است در جلسه اخیر ظهور پیدا کرد با دغدغه‌های مردم فاصله بسیار معنا داری دارد و پیام مناسبی را به بدنه جامعه انتقال نمی‌دهد و نتیجه‌ای جز بدبینی و بی‌اعتمادی مردم به همراه نخواهد داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر