logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۷۶۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول حسینیه معارف انقلاب اسلامی استان زنجان:

نشست تحلیلی با عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش برگزار می‌شود

نشست-تحلیلی-با-عنوان-جمهوری-اسلامی-نه-یک-کلمه-کمتر-و-نه-یک-کلمه-بیش-برگزار-می‌شود
مسئول حسینیه معارف انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: نشست تحلیلی با عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش با حضور شیخ علی مهدیان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعید غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلام استوار است، اظهار کرد: اگر هر کدام از این رکن های اصلی وجود نداشته باشد دچار التقاط و ناکارآمدی در نظام می شویم.

وی با بیان اینکه اگر جمهوریت بدون اسلام باشد می‌شود نسخه لیبرال دمکراسی غربی، ابراز کرد: لیبرال دمکراسی یعنی مردمانی بودن نسخه و چهارچوب و بدون راهنما.

مسئول حسینیه معارف انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اگر اسلام باشد اما مردم نباشد می‌شود دیکتاتوری و تحجر، تصریح کرد: پیوند جمهوریت و اسلام پیوندی است که اساس انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه این چیزی که ما امروز به بحث روی موضوع جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش رسانده است؛ تاکید مقام معظم رهبری به این است که امام (ره) نقش مردم را از اسلام فهمید، افزود: آن نسخه معجزه آفرین ترکیب جمهوریت و اسلام است.

غفاری بیان کرد: ما این موضوع را در حسینیه معارف اسلامی به بحث گذاشته ایم تا ببینیم اعجاز این ترکیب چه نتایجی دارد و چه چیز هایی را نفی می کند.

وی با بیان اینکه این رویداد  از ۱۸ تا ۲۱ مرداد ماه در حسینیه معارف انقلاب اسلامی برگزار می شود، ادامه داد: شیخ علی مهدیان از حوزه علمیه قم و دکتر ابوالفضل نظری از زنجان این موضوع را به بحث خواهند گذاشت و عموم مردم می توانند در این مباحثه شرکت کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر