logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۷۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل انتقال خون استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

اهدا خون در استان زنجان ۱۵ درصد افزایش یافت

اهدا-خون-در-استان-زنجان-۱۵-درصد-افزایش-یافت-
مدیر کل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه این استان نقش فعالی در شبکه خون‌رسانی کشور دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اهدا خون در استان زنجان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتقال خون استان زنجان سالانه ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در استان تولید می‌کند که در سال ۱۴۰۰ نیز علاوه بر تامین فراورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی استان، بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ واحد فراورده خونی به شبکه ملی خون‌رسانی کمک کرد.

وی با بیان اینکه نیاز به فراورده‌های خونی نیاز همیشگی است، گفت: نیاز به تمام فرآورده های خونی وجود دارد و تاکید ما به گروه های خونی به ویژه O منفی به دلیل اینکه در اورژانس مصرف بالایی دارد بیشتر است، اما همه گروه های خونی مورد نیاز است می‌طلبد مردم در این کار خیر و انسان دوستانه مشارکت داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه این استان نقش فعالی در شبکه خون‌رسانی کشور دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اهدا خون در استان زنجان ۱۵ درقد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اهدا خون کار چندان پیچیده و سختی نیست، خاطر نشان کرد: تامین، تهیه و نگه داری فرآورده‌های خونی شرایط استاندارد و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و همکاران تلاش کرده اند تا فرآورده‌های سالم را تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار دهند.

اسدی، با قدردانی از سخاوت و حس نوعدوستی زنجانی ها در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز گفت: این موضوع بسیار ارزشمند بوده بطوری که در سال‌های کرونایی به لطف اهدا کنندگان توانستیم همه نیازهای فرآورده های مورد نیاز مراکز درمانی استان را تامین کنیم و علاوه بر آن در شبکه ملی خون رسانی کشور نیز نقش آفرین باشیم.

وی، با ابراز امیدواری به اینکه مشارکت اهدا کنندگان خون در روزهای محرم  نیز ادامه داشته است گفت: در زمان حاضر وضعیت اهدای خون استان خوب است و مطمئن هستیم همچنان تداوم خواهد داشت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر