logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۷۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انقلاب اسلامی شعبه ای از قیام امام حسین(ع) است/ اندیشه امام حسین انقلاب اسلامی را بیمه کرد

انقلاب-اسلامی-شعبه-ای-از-قیام-امام-حسین(ع)-است-اندیشه-امام-حسین-انقلاب-اسلامی-را-بیمه-کرد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعبه از انقلاب و قیام امام حسین(ع) و عاشورا است، گفت: جوانان و قهرمانان این مرز و بوم در دفاع مقدس سینه سپر کردند و منطق و آرمان آنها منطق و آرمان امام حسین علیه السلام بود.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در نماز ظهر عاشورا با بیان اینکه بنی امیه با حکومت خود به دنبال از بین بردن اسلام بود، اظهار کرد: بنی عباس در دوران خلافت خود تلاش کرد در خانه اهل بیت بسته باشد.

وی با بیان این که پیامبر (ص) فرمودند: حسین (ع) از من است و من از حسین(ع) هستم، ابراز کرد: مردم این جمله از پیامبر (ص) را که من از حسین(ع) هستم را در نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پیامبر اسلام دین اسلام را مطرح کرد و در جامعه رواج داد اما ماندگاری دین به برکت امام حسین علیه السلام و خون امام حسین(ع) است.

وی بیان کرد: ماندگاری دین اسلام به برکت انسان هایی است که الگوی آنها امام حسین علیه السلام بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعبه از انقلاب و قیام امام حسین(ع) و عاشورا است، ادامه داد: جوانان و قهرمانان این مرز و بوم در دفاع مقدس سینه سپر کردند و منطق و آرمان آنها منطق و آرمان امام حسین علیه السلام بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی رحمة الله علیه فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: تجدید نظر در اندیشه، با توجه به اندیشه های امام حسین علیه السلام در این انقلاب انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان اینکه دشمنان این انقلاب همان دشمنان اسلام هستند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که اسلام در جامعه حاکم نباشد.

وی با بیان اینکه دشمنان علیه انقلاب و اسلام تبلیغات منفی انجام میدهند تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که چهره خود را قوی و توانمند نشان دهند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: یکی از مومنان در واقعه عاشورا به امام فرمودند: نماز بخوانیم یا اینکه جنگ کنیم و امام حسین علیه السلام به آسمان نگاه کردند و تشخیص دادند که وقت نماز است و فرمودند نماز میخوانیم و برای آن مومن دعا کردند.

وی با اشاره به دعای امام حسین علیه السلام برای آن مومنی که نماز را به یاد امام حسین علیه السلام انداخت، افزود: امام حسین علیه السلام فرمودند: نماز را به یاد ما انداختی خداوند تو را از نمازگزاران قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های هیئت های مذهبی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: عزاداری های امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل بود.

وی با بیان اینکه یزید زمانی که بنی هاشم وارد شام شدند گفت: بنی هاشم با سلطنت بازی کرد، ادامه داد: یزید گفت کاش بزرگان من که در جنگ بدر به دست پدر حسین علیه السلام به درک واصل شدند از قبر بلند شوند و این صحنه را ببینند و به من بگویند یزید خوب انتقام ما را گرفتی.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر