logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۷۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه در گفت‌وگو با موج رسا؛

هیئت نمی‌تواند به مسائل سیاسی بی‌توجه باشد/ عزاداری‌ها باید همراه با معرفت باشد

هیئت-نمی‌تواند-به-مسائل-سیاسی-بی‌توجه-باشد-عزاداری‌ها-باید-همراه-با-معرفت-باشد
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه برخی می‌گویند هیئت نباید سیاسی باشد البته این هیئت ها سکولار هستند، گفت: قیام امام حسین (ع) سیاسی است و هیئت نمی تواند بدون به مسائل سیاسی بی‌توجه باشد.

حجت الاسلام حسینی نسب در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به پیام نهضت عاشورا، اظهار کرد: پیام نهضت عاشورا تلاش برای اصلاح جامعه و بی تفاوت نبودن در برابر منکرات است.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه است، ابراز کرد: اصلاح در برابر فساد است و این یعنی در جامعه فساد وجود داشته که امام حسین علیه السلام قیام کردند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه امام حسین علیه السلام می فرماید: آیا نمی بینید که حق فراموش شده است، تصریح کرد: بالاترین منکر عمل شدن به حق پرهیز نکردن از باطل است.

وی با بیان اینکه عزاداران حسینی باید به امام حسین علیه السلام تاسی کنند و عزاداری همراه با معرفت باشد کتاب فلسفه قیام عاشورا را متوجه باشند، عنوان کرد: عزادار حسینی باید در صفحه اول امر به معروف و نهی از منکر باشد و این امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده خود شروع کند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه یکی از پیام های عاشورا توجه به ارزشهای انسانی است، ادامه داد: در مکاتب غیردینی و غیر عاشورایی از انسان برای رسیدن به اهداف خود استفاده ابزاری می شود اما در مکتب عاشورا انسان مومن کرامت دارد و انسان ها به لحاظ ایمانشان مورد احترام هستند و ملاک تقوا است نه کشور و قبیله و رنگ و زبان.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام خود به بالین تک‌تک یاران خود رفت و سر آنها را در دامن گرفت، افزود: چون در لشکر امام حسین(ع) قرار گرفت عزت پیدا کرد و امام حسین او را تکریم کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه یکی دیگر از پیام های عاشورا توجه به همه ابعاد دین است، ابراز کرد: دین اسلام یک دین همه جانبه است انسان با عمل به همه ابعاد و جنبه های دین سعادتمند می شود نمی شود به برخی از احکام عمل کرد و برخی دیگر را رها کرد.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند هیئت نباید سیاسی باشد البته این هیئت ها سکولار هستند، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) سیاسی است و هیئت نمی تواند بدون توجه به مسائل سیاسی باشد.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه عبادت ما خدمت به خلق است و عبادت فقط نماز نیست، عنوان کرد: کربلای امروز ما یمن و فلسطین است و یزید زمان آمریکا و صهیونیست است.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا پیام های بسیاری دارد و یکی از این پیام‌ها کرامت زن و حجاب و عفاف است، ادامه داد: حجاب دستور صریح قرآن و احکام الهی است و بالاترین قانون حکم خدا است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه فلسفه حجاب تامین آرامش زن، حفظ شخصیت و کرامت زن و امنیت روانی جامعه است، ادامه داد: در نهضت عاشورا به کرامت زن و حجاب بانوان توجه شده زنان حاضر در کاروان کربلا الگوی عفاف هستند.

وی با بیان اینکه زمانی که کاروان اسرا وارد کوفه شد از اهلی کوفه برای اسرا خرما آورد که ام کلثوم (س) قبول نکرد و گفت صدقه بر ما حرام است، افزود: وقتی یکی از کوفیان فهمید که اسرا فرزندان پیامبر هستند هرچه چادر و مقنعه داشت برای آنها آورد حضرت زینب(س) و حضرت ام کلثوم (س) قبول کردند.

حجت الاسلام حسینی نسب خاطرنشان کرد: بانوان عاشورایی در اوجِ مصیبت حجاب و عفاف را حفظ کردند و حدود شرعی را رعایت کردند و این درس ماندگاری برای بانوان جامعه است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر