logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۷۶۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

حوزه گردشگری مذهبی استان زنجان نیازمند سرمایه‌گذاری است

حوزه-گردشگری-مذهبی-استان-زنجان-نیازمند-سرمایه‌گذاری-است
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف استان زنجان شناسایی و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش موج رسا; علی اصغر شالبافیان در حاشیه سفر کاروان عشق به زنجان به مناسب یوم‌العباس در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: نقاط مختلف استان دارای طرفیت برای جذب گردشگر هستد و در این راستا کارگروهی تشکیل شده است تا همه ظرفیت‌ها و مکانات شناسایی شود تا برنامه‌ریزی‌ها در این راستا انجام شود.

وی با بیان اینکه حرکت کاروان عشق به زنجان همزمان با روز دسته حسینیه اعظم زنجان نشان از این دارد که در حوزه گردشگری مذهبی می‌توان سرمایه‌گذاری بیشتری کرد، افزود: در نقاط مختلف باید ین توانمندی بررسی و احصا شود و در این راستا با حوزه علمیه قم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و در این مسیر مصمم هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ضرورت جذب گردشگر خارجی برای مراسم مهم نیز اشاره کرد و یادآورشد: این ظرفیت نباید از نظر دور باشد؛ همانطور که گردشگران خارجی برای حضور در شهر تاریخی همچون اصفهان رغبت دارند می‌توان از این تمایل در راستای توسعه گردشگری مذهبی نیز بهره برد.

این مسئول با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه گردشگری ارزان نیز، گفت: در این راستا در گام نخست با همکاری بین‌بخشی زمین برای احداث زائرسرا در ایلام به متقاضیان واگذار شده است تا زائران اربعین را پوشش دهند و در این رابطه نیز ظرفیت‌ها شناسایی و براساس آن برنامه‌ریزی خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر