logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۷۵۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم خبرداد

ایجاد ۱۵ بند رسوب‌گیر در شهرستان طارم/ احداث بند خاکی برای جلوگیری از حوادث احتمالی سیلاب در طارم

ایجاد-۱۵-بند-رسوب‌گیر-در-شهرستان-طارم-احداث-بند-خاکی-برای-جلوگیری-از-حوادث-احتمالی-سیلاب-در-طارم
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان طارم ۱۵ بند رسوب‌گیر و یک سد خاکی احداث شده است. با این وجود در پنج سال آینده نیز برنامه‌ریزی برای احداث بند خاکی برای جلوگیری از حوادث احتمالی سیلاب و آثار مخرب آن ایجاد خواهد شد.

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی پدیده طبیعی سیل اقدام به احداث بند رسوب‌گیر در برخی روستا‌های شهرستان طارم کرده است.

وی افزود: در ۲۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان ۱۵ بند رسوب‌گیر و یک سد خاکی احداث شده است. با این وجود در پنج سال آینده نیز برنامه‌ریزی برای احداث بند خاکی در این شهرستان برای جلوگیری از حوادث احتمالی سیلاب و آثار مخرب آن ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی، حفاظت خاک، کنترل سیلاب‌ها ، پیشگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از هدر رفتن روان آبها از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها است

وی عنوان کرد: بهبود شرایط زیست محیطی حوزه‌ها، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح معیشت حوزه‌نشینان و جلوگیری از مهاجرت بومیان اطراف حوزه‌ها از جمله اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

احمدی عنوان کرد: حتی در خشک‌ترین مناطق که در معرض سیلاب‌های فصلی و باران‌های شدید هستند با ساخت سازه‌های آبخوانداری و ذخیره آب در سفره‌های زیرزمینی شاهد پرآبی سازه‌ها خواهیم بود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر